کلمه جو
صفحه اصلی

دائرهالمعارف قران کریم

دانشنامه عمومی

دائرةالمعارف قرآن کریم. دائرةالمعارف قرآن کریم شامل اطلاعات پایه، معتبر و اصیل در باب علوم و معارف و أعلام قرآنی است که به گونه ای آسان یاب و روان در دسترس قرآن پژوهان و اهل تحقیق و پژوهش می باشد.
دانشنامه قرآن
کتاب فرهنگ قرآن
تفسیر راهنما
مرکز فرهنگ و معارف قرآن
مقاله های این دانشنامه به گونه ای علمی و شیوا نگارش یافته و در بردارنده مدخل های مختلف و متنوع مربوط به قرآن و علوم قرآنی است. تدوین دائرةالمعارف قرآن کریم توسط «مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم» انجام یافته است.
هدف اصلی این دائرةالمعارف، از ارائه اطّلاعات ناب و اصیل در قلمرو موضوعات قرآنی است؛ به گونه ای که اهل تحقیق در این موضوعات را به عنوان منبعی مادر، از منابع فرعی بی نیاز کند. در کنار این هدف اصلی و خاص، غرض عمومی تدوین این دائرةالمعارف آن است که مخاطبان دانش پژوه در حدّ مطالعات پایه اسلامی نیز بتوانند از پژوهش های اصیل قرآنی بهره گیرند؛ ازاین رو، مؤلفان آن کوشیده اند تا طلّاب و دانشجویان و عموم دانش پژوهان آشنا به مبانی قرآنی نیز به فراخور توان و در عرصه مطالعات عمومی یا تخصّصی خود، بتوانند از مقالات این دائرةالمعارف استفاده کنند.
از جمله ویژگی های این دایرة المعارف، عبارتند از:

دانشنامه اسلامی

[ویکی اهل البیت] دائرة المعارف قرآن کریم. دائرة المعارف قرآن کریم شامل اطلاعات پایه، معتبر و اصیل در باب علوم و معارف و اعلام قرآنی است که به گونه ای آسان یاب و روان در دسترس قرآن پژوهان و اهل تحقیق و پژوهش می باشد. از ویژگی های این دایرة المعارف:
این دائرة المعارف توسط مرکز فرهنگ و معارف قرآن تهیه و تدوین گشته و توسط انتشارات مؤسسه بوستان کتاب قم به چاپ رسیده است.


کلمات دیگر: