کلمه جو
صفحه اصلی

رضا رویگری

دانشنامه عمومی

رضا رویگری (زادهٔ ۶ دی ۱۳۲۵ شمیران، تهران)، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون و خواننده ایرانی است. او همچنین در حرفهٔ نقاشی نیز فعال بوده و در سال های اخیر در نمایشگاه هایی در ایران و آمریکا، آثارش را به نمایش گذاشته است. وی خوانندهٔ سرود معروف «ایران ایران» (الله الله) دراول انقلاب می باشد. او همچنین به عنوان خواننده، آلبوم کازابلانکا را در سال ۱۳۹۲ منتشر نمود.
انتشار سه آلبوم موسیقی با عنوان (از عشق گفتن)، (غوغا) و (کازابلانکا)، تک آهنگ ۲ سال در مقام آهنگساز و خواننده، سرود ایران ایران و اجرای کنسرت در آمریکا سال ۱۳۷۵ و ایران سال ۱۳۹۲، برنامه رادیویی شب های تابستان
برگزاری نمایشگاه بین المللی نقاشی در سال ۱۳۷۶.
فیلمنامه نویس (فانوس های رنگی)
وی متولد ۶ دی ماه ۱۳۲۵ است. حاصل ازدواج اولش، پسرش کیارش رویگری، متولد ۱۳۵۳ است. سپس از همسر اولش جدا شده و با خانم فرشته میرهاشمی ازدواج کرد اما در سال ۱۳۹۳ از همسر دوم خود به دلیل مخالفت با کار فرشته میرهاشمی جدا شد؛ و در ازدواج سوم خود، با دختری که ۴۳ سال از خودش کوچک تر است ازدواج کرده است. گفتنی است همسر سوم وی، تارا کریمی، در ۲۳سالگی با وی مزدوج شد.
در مهر ماه ۹۰ ویدئویی از رضا رویگری منتشر شد که در آن رضا رویگری به خاطر بعضی از نقش ها از مردم عذرخواهی کرده بود، این شائبه برای مردم ایران به وجود آمده بود که رضا رویگری به خاطر بازی در اخراجی های ۳ در نقش میرحسین موسوی از مردم عذرخواهی کرده است؛ ولی او در مصاحبه ایی، این عذرخواهی را تکذیب کرده است.


کلمات دیگر: