کلمه جو
صفحه اصلی

سؤال و جواب استفتائات و اراء فقیه کبیر حاج سید محمد کاظم یزدی صاحب عروه الوثقی

دانشنامه اسلامی

[ویکی نور] سؤال و جواب استفتائات و آراء فقیه کبیر حاج سید محمد کاظم یزدی (طاب ثراه) صاحب عروه الوثقی. آیت الله سید محمد کاظم یزدی صاحب عروه (1247 - 1337 ق)
این کتاب شامل سؤالاتی فقهی است که مقلدان مرحوم سید کاظم یزدی (صاحب عروه) از محضر ایشان پرسش نموده و پاسخ هایی که ایشان به فراخور فهم مخاطب ارائه فرموده اند.
نوع سؤالات معمولا حاکی از سطح بالای معلومات و تسلط سؤال کننده بر منابع فقهی بوده و از این روی در بسیاری موارد پاسخ ها استدلالی و فنی است و این امر ارزش فقهی کتاب را مضاعف نموده است.
این مجموعه توسط شاگرد مؤلف شیخ علی اکبر خوانساری (م 1359 ق) در دو جلد جمع آوری شده و جلد اول آن در زمان حیات وی به چاپ می رسد ولی هنگامی که جلد دوم آماده ی چاپ بوده با درگذشت ایشان کار متوقف و نسخه ی خطی این جلد نیز مفقود می شود.
تصحیح و تحقیق چاپ موجود در برنامه با اشراف دکتر محقق داماد توسط حجج اسلام مدنی بجستانی و وحدتی شبیری انجام و در سال 1376 شمسی توسط مرکز نشر علوم اسلامی در تهران منتشر شده است. این چاپ با کتاب طهارت آغاز شده و با کتاب وصیت پایان می یابد و اساس آن نسخه ی موجود در کتابخانه ی مرعشیه ی قم به شماره ی 401/2/8 بوده است.


کلمات دیگر: