کلمه جو
صفحه اصلی

حسن اباد بلهر

دانشنامه عمومی

حسن آباد بلهر. حسن آباد بلهر، روستایی از توابع بخش میان جلگه شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران است.
فهرست روستاهای ایران
این روستا در دهستان بلهرات قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۷۵۱ نفر (۲۰۹خانوار) بوده است.

پیشنهاد کاربران

روستای شهید پرور ومردم ولایت مدار باداشتن 26شهید دفاع مقدس همچنان برخود می بالد وافتخار میکند

روستای حسن اباد جزء اولین روستاهای منطقه بود که علیه رژیم ستمشاهی به پا خواست و روستاهای دیگر را نیز به ایستادگی در مقابل رژیم ترغیب نمود. اولین شهید روستا در جنگ تحمیلی شهید حسین خاکپور که دبستان روستا نیز به نام این شهید مزین شده است. از فرمایشات دوست عزیز علی آقا بی نهایت سپاسگزاریم.

حسن آباد بلهر، روستایی از پنح روستای بلهرات ( ریگی، جنداب، زِمه، حسن آباد، دهنو ) است که از اهالی روستای قدیمی بلهر ( جنوب روستای ریگی که خراب شده و فقط تپه ای از ان بجای مانده ) است می باشند که در گذشته دارای قنات آب بوده به کشاورزی و دامپروری اشتعال داشته اند
این روستا از بخش میانجلگه نیشابور است.
اهالی پنج روستای بلهر ات، اگرچه اکنون با ازدیاد جمعیت در پنج روستا و برخی شهر ها ساکن شده اند، اما قرابتی نسبی و سببی داشته، اکثرا" با هم قوم و خویش بوده و به زبان ترکی صحبت می کنند.
حسن آباد از نطر جمعیت، سومین رابه را در جمع روستاهای بلهرات دارد و در منها الیه جنوب شرقی این پنج روستا واقع است.
مختصات جغرافیایی این روستا عبارت است از:
01_47_58
44_46_35




روستای حسن اباد بلهر در قدیم اعتقادات بیشتر بود هرسال به مزارهایی که در اطراف روستا می باشن به بهانه هایی از قبیل اش نظری میرفتن وطلب حاجات میکردن وصد البته حاجت هم میگرفتن ولی الان این مزارها رو به فراموشی است وجای تاسف دارد از هم ولایتی ها درخواست میشود سرکشی نمایید تا نسل های اینده هم خبردار واستفاده کنند. مزارها عبارتند از شیال. مزار پوزه. مزار صمعه . گچین ابراهیم پیغنبر در گله سنگ . خصوصا مزار پوزه که خیلی ها اطلاعی ندارن . باتشکر.


کلمات دیگر: