کلمه جو
صفحه اصلی

خاستگاه مردان ایکس ولورین

دانشنامه عمومی

خاستگاه مردان ایکس: ولورین (به انگلیسی: X-Men Origins: Wolverine) فیلمی ابرقهرمانی محصول سال ۲۰۰۹ بر اساس شخصیت خیالی داستان های مصور شرکت مارول کامیکس ولورین می باشد. این فیلم به کارگردانی گوین هود و نویسندگی دیوید بنیاف و اسکیپ وودز است که در ۲۸ آوریل ۲۰۰۹ در هلند و در ۱ مه ۲۰۰۹ در سراسر جهان اکران یافت. از بازیگران این فیلم می توان به هیو جکمن، لیو شرایبر، دنی هوستون، لین کولینز، ویل.آی.ام، تیلور کیچ، کوین دورند و دامینیک مانهن اشاره کرد. این چهارمین نسخه از مجموعه فیلم های مردان ایکس، و اولین فیلم مشتق در این سری به شمار می رود.داستان و ماجرای این فیلم مربوط به قبل از قسمت اول مجموعه مردان ایکس است و چگونه پیدایش ولورین را روایت می کند و گذشته ولورین که در سه قسمت اول در هاله ای از ابهام قرار داشت را روشن می کند.قسمت بعدی سری فیلم ولورین در سال ۲۰۱۳ با نام ولورین و قسمت سوم با نام لوگان در سال ۲۰۱۷ اکران شد.
۹ آوریل ۲۰۰۹ (۲۰۰۹-04-۰۹)

خاستگاه مردان ایکس ولورین (بازی ویدئویی). خاستگاه مردان ایکس: ولورین(به انگلیسی: X-Men Origins: Wolverine) یک بازی انتشار یافته در سال ۲۰۰۹ از روی فیلمی به همین نام ساخته شده است. این بازی در ۱ مه ۲۰۰۹ و برای پلی استیشن ۳، ایکس باکس ۳۶۰، مایکروسافت ویندوز، وی، پلی استیشن ۲، پلی استیشن همراه و نینتندو دی اس منتشر شد.
وبگاه رسمی
X-Men Origins: Wolverine (video game) در بانک اطلاعات اینترنتی فیلم ها (IMDb)

خاستگاه مردان ایکس ولورین (بازی ویدیویی). خاستگاه مردان ایکس: ولورین(به انگلیسی: X-Men Origins: Wolverine) یک بازی انتشار یافته در سال ۲۰۰۹ از روی فیلمی به همین نام ساخته شده است. این بازی در ۱ مه ۲۰۰۹ و برای پلی استیشن ۳، ایکس باکس ۳۶۰، مایکروسافت ویندوز، وی، پلی استیشن ۲، پلی استیشن همراه و نینتندو دی اس منتشر شد.

نقل قول ها

خاستگاه مردان ایکس: ولورین (به انگلیسی: X-Men Origins: Wolverine) فیلمی محصول سال ۲۰۰۹ بر اساس ابر قهرمان داستان های مصور شرکت مارول کامیکس و شخصیت ولورین می باشد. این فیلم به کارگردانی گوین هود و نویسندگی دیوید بنیاف و اسکیپ وودز است که در ۲۸ آوریل ۲۰۰۹ در هلند و در ۱ مه ۲۰۰۹ در سراسر جهان اکران یافت.


کلمات دیگر: