کلمه جو
صفحه اصلی

خاطرات کاملا واقعی یک سرخ پوست پاره وقت

دانشنامه عمومی

خاطرات کاملاً واقعی یک سرخ پوست پاره وقت. خاطرات کاملاً واقعی یک سرخ پوست پاره وقت (به انگلیسی: The Absolutely True Diary of a Part-Time Indian) نام رمانی نوشتهٔ شرمن الکسی نویسندهٔ سرخ پوست آمریکایی و به تصویرگری اِلن فورنی است، که در سپتامبر ۲۰۰۷ میلادی انتشار یافت. این کتاب برنده چندین جایزه شده است.
شرمان الکسی خودش یک کمدین، فیلمنامه نویس، تهیه کنندهٔ فیلم، و ترانه سرا است که این اولین اثر او برای بزرگسالان محسوب می شود. الکسی اظهار داشت که «من این کتاب را نوشتم زیرا بسیاری از کتاب داران، معلمان، و نوجوانان از من برای نوشتن آن درخواست نمودند».
این کتاب روایت اول شخص توسط آرنولد اسپیریت جونیور، نوجوان ۱۴ سالهٔ کاریکاتوریست است. این کتاب یک رمان تربیتی است و جزئیات زندگی آرنولد در منطقهٔ اسپوکن محل زندگی سرخ پوست های آمریکایی و تصمیم او برای خارج شدن از این منطقه و رفتن به مدارس دولتی سفیدپوستها را در ریردن، واشینگتن تشریح می کند.
این رمان به دلیل اشاره کردن به مسائلی چون الکلیسم، فقر، قلدری، استمناء و تحریک فیزیکی، و همچنین برای مرگ غم انگیز شخصیت هایش و استفادهٔ دشنام و ناسزا بحث برانگیز شد، از این رو برخی از مدارس آن را از کتاب خانه مدرسه حذف و گنجاندن آن را در برنامه های درسی ممنوع کردند.

نقل قول ها

خاطرات کاملاً واقعی یک سرخ پوست پاره وقت (به انگلیسی: The Absolutely True Diary of a Part-Time Indian) نام رمانی نوشتهٔ شرمن الکسی نویسندهٔ سرخ پوست آمریکایی و به تصویرگری اِلن فورنی است، که در سپتامبر ۲۰۰۷ میلادی انتشار یافت.


کلمات دیگر: