کلمه جو
صفحه اصلی

خاطرات عجیب و غریب

دانشنامه عمومی

خاطرات عجیب و غریب (به انگلیسی: The Rum Diary) فیلمی آمریکایی بر اساس رمانی به همین نام نوشتهٔ هانتر اس. تامپسون و به کارگردانی و نویسندگی بروس رابینسون است. نقش اول فیلم جانی دپ است.فیلمبرداری این فیلم مارس ۲۰۰۹ در پورتوریکو شروع شد و ۲۸ اکتبر ۲۰۱۱ اکران شد. این اولین فیلم رابینسون در مقام کارگردان بعد از ۱۹ سال است. فیلم قبلی او سال ۱۹۹۲ اکران شده بود.
۱۳ اکتبر ۲۰۱۱ (۲۰۱۱-10-۱۳) (لس آنجلس)
پال کمپ (جانی دپ) روزنامه نگاری مهاجر است که از نیویورک و آمریکا در زمان ریاست جمهوری دوایت آیزنهاور خسته شده است و به پورتوریکو می رود تا برای روزنامه سن خوان کار کند. کمپ به نوشیدن رام (نوعی نوشیدنی الکلی که از نیشکر ساخته می شود) روی می آورد و با زنی به نام «شانل» (امبر هرد) آشنا می شود.
منتقدان نظرات متفاوتی دربارهٔ این فیلم داشته اند. وب سایت راتن تومیتوز گزارش کرده که ۵۱ درصد از ۱۴۰ منتقد (با دادن رتبه ۵٫۷ از ۱۰) نظری مثبت به این فیلم داشته اند و اتفاق نظر داشته اند که: «فیلم به اندازه کافی رنگارنگ و دلنشین است و دپ هم این نقش را دوست داشته است اما فیلم تمرکز کافی به منبع سردرگم کننده اش نداشته است». متاکریتیک هم نمره میانگین (۵۶ از ۱۰۰) به آن داده اند. رای گیری سینمااسکور هم نشان داده است که سینماروها از نمرهٔ A تا F، نمرهٔ C به فیلم داده اند.

نقل قول ها

خاطرات عجیب و غریب (به انگلیسی: The Rum Diary) فیلمی آمریکایی بر اساس رمانی به همین نام نوشتهٔ هانتر اس. تامپسون و به کارگردانی و نویسندگی بروس رابینسون است. نقش اول فیلم جانی دپ است. فیلمبرداری این فیلم مارس ۲۰۰۹ در پورتوریکو شروع شد و ۲۸ اکتبر ۲۰۱۱ اکران شد. این اولین فیلم رابینسون در مقام کارگردان بعد از ۱۹ سال است. فیلم قبلی او سال ۱۹۹۲ اکران شده بود.


کلمات دیگر: