کلمه جو
صفحه اصلی

گله کلا

فرهنگ فارسی

دهی است از دهستان اسفیورد شور آب بخش مرکزی شهرستان ساری

لغت نامه دهخدا

گله کلا. [ گ ِ ل َ / ل ِ ک َ ] (اِخ ) دهی است از دهستان اسفیورد شورآب بخش مرکزی شهرستان ساری که در 9000گزی جنوب باختری ساری و 3000گزی جنوب راه شوسه ٔ ساری به شاهی واقع شده است . هوای آن معتدل و مرطوب و سکنه ٔ آن 470 تن است . آب آنجا از چاه تأمین میشود. محصول آن غلات ، پنبه ، توتون ، سیگار، نیشکر و شغل اهالی زراعت و راه آن مالرو است . زمستان گله داران سوادکوه برای تعلیف گوسفندان از مراتع این ده استفاده می نمایند. (از فرهنگ جغرافیایی ایران ج 3).


گله کلا. [ گ ِ ل َ / ل ِ ک َ ] (اِخ ) دهی است از دهستان مذکوره بخش مرکزی شهرستان ساری که در 8000گزی شمال باختر ساری واقع شده است . هوای آن معتدل و سکنه اش 175 تن است . آب آنجا از چشمه تأمین میشود. محصول آن برنج ، پنبه ، غلات و صیفی و شغل اهالی زراعت و راه آن مالرو است . (از فرهنگ جغرافیایی ایران ج 3).


گله کلا. [ گ ِ ل َ / ل ِ ک َ ] ( اِخ ) دهی است از دهستان مذکوره بخش مرکزی شهرستان ساری که در 8000گزی شمال باختر ساری واقع شده است. هوای آن معتدل و سکنه اش 175 تن است. آب آنجا از چشمه تأمین میشود. محصول آن برنج ، پنبه ، غلات و صیفی و شغل اهالی زراعت و راه آن مالرو است. ( از فرهنگ جغرافیایی ایران ج 3 ).

گله کلا. [ گ ِ ل َ / ل ِ ک َ ] ( اِخ ) دهی است از دهستان اسفیورد شورآب بخش مرکزی شهرستان ساری که در 9000گزی جنوب باختری ساری و 3000گزی جنوب راه شوسه ساری به شاهی واقع شده است. هوای آن معتدل و مرطوب و سکنه آن 470 تن است. آب آنجا از چاه تأمین میشود. محصول آن غلات ، پنبه ، توتون ، سیگار، نیشکر و شغل اهالی زراعت و راه آن مالرو است. زمستان گله داران سوادکوه برای تعلیف گوسفندان از مراتع این ده استفاده می نمایند. ( از فرهنگ جغرافیایی ایران ج 3 ).

دانشنامه عمومی

گله کلا (اِخ) دهی است از دهستان اسفیورد شورآب بخش مرکزی شهرستان ساری که در ۹۰۰۰گزی جنوب باختری ساری و ۳۰۰۰گزی جنوب راه شوسهٔ ساری به شاهی واقع شده است. هوای آن معتدل و مرطوب و سکنهٔ آن ۴۷۰ تن است. آب آنجا از چاه تأمین می شود. محصول آن غلات، پنبه، توتون، سیگار، نیشکر و شغل اهالی زراعت و راه آن مالرو است. زمستان گله داران سوادکوه برای تعلیف گوسفندان از مراتع این ده استفاده می نمایند. (از فرهنگ جغرافیایی ایران ج ۳).


کلمات دیگر: