کلمه جو
صفحه اصلی

لااله الا الله

فرهنگ فارسی

( جمله اسمی ) نیست خداییی مگر خدای . کلمه توحید است تو در اذان دو بار گفته شود : مگر معامله لااله الاالله درم خرید رسول اللهت کند ببها . ( خاقانی ) یا اشهدان لا اله الا الله . شهادت میدهم که نیست خدایی مگر خدای . کلمه شهادت است که در نماز گفته شود : لااله الا الله محمد رسول الله . همه این کلمه بگفتند ببرکت آن عالم خلقی از جمع بسعادت اسلام رسیدند .، کلمه شهادت است . یعنی نیست خدائی مگر خدای خدائی جز خدای تعالی نیست .

فرهنگ معین

(اِ لا هَ اِ لَ لْ لا هْ ) [ ع . ] جمله ای است به معنی (نیست خدایی مگر الله ) که نخستین جملة اعتقادی اسلام است . اما در فارسی هنگام بروز واکنش های عاطفی (خشم ، ناخشنودی ، تعصب ، ترس ، استیصال و... ) بیان می شود.

پیشنهاد کاربران

هیچ معبود به حقی جز الله موجود نیست، جز خداوند کسی شایسته ی پرستش نیست

به من وحی شد که جز خدا نپرستید وشریکی بر او قرار ندهید منزه است خداوند از هر شرک و ش یکی خداوند صاحب و مالک اسمان و زمین و هر انچه در درون دارد و هر انچه بیرون مالک همه خلایق جن و انس و خداوند نیافرید جن و انس را جز اینکه عبادتش کنتد تا رحمتش را بر انها ببخشد پس تو را میپرستیم و از تو یاری میخواهیم ما را لحضه ای به خود وانگذار و ما را بر خواسته صاحب الزمان امام حاضر قوی و محکم بدار تا دستوراتش را با دل و جان انجام دهیم بگونه ای که از بهترین اطاعت گران و یاریگران ان امام مهربان باشیم لبیک یا الله

اتفاقا این جمله در حالی که خیلی معنی دارد واقعا کوتاه است

نیست پروردگاری بجز الله


کلمات دیگر: