بودن، یا نبودن (انگلیسی: To be, or not to be) یکی از تأثیرگذارترین بندهای ادبی در ادبیات جهان است که ویلیام شکسپیر آن را در نمایش نامه هملت در پرده سوم، صحنه نخست نگاشته است. شاهزاده هملت در این بند از نمایش نامه کاملاً محزون گشته و در نظر دارد میان ماندن یا کشتن یکی را برگزیند. در این قسمت معشوقهٔ شاهزاده هملت، اوفلیا نیز حضور دارد.
این بند از نمایش نامه هملت دست مایهٔ ساخت بی شمار کارهای هنری و ادبی در تاریخ هنر و ادبیات شده است که از برجسته ترین آن ها در صد سال گذشته می توان به کمدی سوفسطایی بودن، یا نبودن ارنست لوبیش یا پادشاهی در نیویورک چارلی چاپلین اشاره کرد.
این بخش از نمایش نامه در پرده سوم صحنه نخست (A III, S I) قرار دارد و با بیرون رفتن شاه و پولونیوس و ورود شاهزاده هملت به صحنه آغاز می شود.
این بند از نمایش نامه هملت دست مایهٔ ساخت بی شمار کارهای هنری و ادبی در تاریخ هنر و ادبیات شده است که از برجسته ترین آن ها در صد سال گذشته می توان به کمدی سوفسطایی بودن، یا نبودن ارنست لوبیش یا پادشاهی در نیویورک چارلی چاپلین اشاره کرد.
این بخش از نمایش نامه در پرده سوم صحنه نخست (A III, S I) قرار دارد و با بیرون رفتن شاه و پولونیوس و ورود شاهزاده هملت به صحنه آغاز می شود.
wiki: مل بروکس است. مل بروکس در کنار همسر خود آن بنکرافت نقش های اصلی این فیلم هستند. تیم ماتسون، چارلز دارنینگ، کریستوفر لوید و خوزه فرر نقش های مکمل را بر عهده دارند. این فیلم بازسازی از فیلمی به همین نام، محصول سال ۱۹۴۲ می باشد.
مل بروکس
آن بنکرافت
تیم ماتسون
چارلز دارنینگ
خوزه فرر
جرج گینز
کریستوفر لوید
جورج واینر
لویس جِی. استادلن
جک رایلی
مل بروکس
آن بنکرافت
تیم ماتسون
چارلز دارنینگ
خوزه فرر
جرج گینز
کریستوفر لوید
جورج واینر
لویس جِی. استادلن
جک رایلی
بودن یا نبودن (هملت). بودن، یا نبودن (انگلیسی: To be, or not to be) یکی از تاثیرگذارترین بندهای ادبی در ادبیات جهان است که ویلیام شکسپیر آن را در نمایش نامه هملت در پرده سوم، صحنه نخست نگاشته است. شاهزاده هملت در این بند از نمایش نامه کاملاً محزون گشته و در نظر دارد میان ماندن یا خودکشی کردن یکی را برگزیند. در این قسمت معشوقهٔ شاهزاده هملت، اوفلیا نیز حضور دارد.
این بند از نمایش نامه هملت دست مایۀ ساخت بی شمار کارهای هنری و ادبی در تاریخ هنر و ادبیات شده است که از برجسته ترین آنها در صد سال گذشته می توان به کمدی سوفسطایی بودن، یا نبودن ارنست لوبیش یا پادشاهی در نیویورک چارلی چاپلین اشاره کرد.
این بند از نمایش نامه هملت دست مایۀ ساخت بی شمار کارهای هنری و ادبی در تاریخ هنر و ادبیات شده است که از برجسته ترین آنها در صد سال گذشته می توان به کمدی سوفسطایی بودن، یا نبودن ارنست لوبیش یا پادشاهی در نیویورک چارلی چاپلین اشاره کرد.
wiki: بودن یا نبودن (هملت)