کلمه جو
صفحه اصلی

ورنر فون براون

دانشنامه عمومی

ورنر ماگنوس ماکسیمیلیان فرایهر فون براون (به آلمانی: Wernher Magnus Maximilian Freiherr von Braun) ‏ (۱۹۱۲–۱۹۷۷) دانشمند آلمانی عضو اس اس و از پیشگامان موشکسازی در جهان بود.
صدسالگی مردی که آرمسترانگ را به رؤیایش رساند (رادیو زمانه)
او پدر صنایع موشک سازی در جهان به حساب می آید.
فون براون برای مدت مدیدی آرزوی ساخت فضاپیما را در سر داشت و به همین دلیل به عضویت حزب نازی درآمد و تبدیل به یکی از مهره های کلیدی SS شد. پس از آن بود که هیتلر پول، امکانات و نیروی کار لازم را در اختیار وی گذاشت تا V-2 را بسازد. موشکی که در اواخر جنگ جهانی دوم، لندن و بسیاری شهرهای اروپایی را در ترس و وحشتی بی سابقه ای فرو برد.
فون براون در جریان جنگ جهانی دوم و پیش از آن در صنایع و تحقیقات موشکی آلمان کار می کرد و موشک های وی-۱ و وی-۲ از نتایج کارهای او و همکارانش بود.

نقل قول ها

ورنر ماگنوس ماکسیمیلیان فرایهر فون براون (به آلمانی: Wernher Magnus Maximilian Freiherr von Braun) ‏ (۱۹۱۲–۱۹۷۷) دانشمند آلمانی عضو اس اس و از پیشگامان موشک سازی در جهان بود.
• «به من نگویید که انسان به بیرون از کره زمین و آنجا تعلق ندارد. انسان به هر جا که می خواهد برود تعلق دارد - و زمانی که آنجا برسد کارهای خوب زیادی انجام خواهد داد.»• «مجله تایم(۱۷ فوریه ۱۹۵۸)»• «موشک عالی کار کرد. تنها مشکل این بود که در سیارهٔ اشتباهی فرود آمد.»• خطاب به یک همکار زمانی که موشک وی-۲ به لندن اصابت کرد. (سپتامبر ۱۹۴۴)، به نقل از :چشم انداز آپولو :پروازهای فضایی در حال حاضر و آینده(۱۹۹۹) نوشته:جاناتان آلدی، صفحه ۸۵


کلمات دیگر: