کلمه جو
صفحه اصلی

نوش افرین انصاری

دانشنامه عمومی

نوش آفرین انصاری. نوش آفرین انصاری استاد دانشگاه، نویسنده و پژوهشگر علوم کتابداری و اطلاع رسانی اهل ایران است. او، که پدرش دیپلمات وزارت امور خارجه بود، در پاییز ۱۳۱۸ در شیملا، هندوستان زاده شد. تحصیل در رشتهٔ کتابداری را تا مقطع کارشناسی در مدرسهٔ عالی کتابداری ژنو و مقطع کارشناسی ارشد را در دانشگاه مک گیل، کانادا ادامه داد و به ایران بازگشت.
«تأسیس کتابخانه ها در روستا»
«توسعهٔ کتابخانه های عمومی»
«کتاب برای همه»
ترجمهٔ «مدخل تاریخ اسلامی»، اثر ژان سوواژ، که به عنوان کتاب سال ایران برگزیده شد.
انصاری دبیر شورای کتاب کودک است. او از اعضای هیئت علمی کتابداری دانشگاه تهران بوده و راه اندازی بخش فنی کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران و ریاست کتابخانهٔ دانشکده ادبیات دانشگاه تهران از فعالیت های اوست. انصاری در چندین دوره شرکت در ایفلا، شرکت در نمایشگاه دوسالانهٔ تصویرگران براتیسلاوا و چندین نمایشگاه بین المللی دیگر شرکت کرده است. همسر وی مهدی محقق، استاد زبان و ادبیات فارسی، عضو پیوستهٔ فرهنگستان زبان و ادب فارسی، رئیس هیئت مدیرهٔ انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران است و دو فرزند دارند.
جایزهٔ برترین. ۱۳۷۶
کتابک

نقل قول ها

نوش آفرین انصاری. نوش آفرین انصاری استاد دانشگاه، نویسنده و پژوهشگر علوم کتابداری و اطلاع رسانی ایرانی است
• «کتابدارِ خوب کسی است که دوست بدارد یاد بگیرد؛ دوست بدارد یاد بدهد؛ کتابخانه را بزم محبتی سازد که درویش و توانگر از آن بهره گیرند؛ و انتقادها و نظرات را با رویی گشاده پذیرا باشد.» -> «کتابچه تشکیل کتابخانه در روستا»

پیشنهاد کاربران

نوش آفرین انصاری استاد دانشگاه، نویسنده و پژوهشگر علوم کتابداری و اطلاع رسانی ایرانی است[۱]
او که پدرش دیپلمات وزارت امور خارجه بود در پاییز ۱۳۱۸ در دهلی نو هندوستان زاده شد. او تحصیل در رشته کتابداری را تا مقطع کارشناسی در مدرسه عالی کتابداری ژنو و مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه مک گیل کانادا ادامه داد و به ایران بازگشت[۱].
انصاری از اعضای شورای کتاب کودک است[۱]. او از اعضای هیات علمی کتابداری دانشگاه تهران بوده و راه اندازی بخش فنی کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران و ریاست کتابخانه دانشکده ادبیات دانشگاه تهران از فعالیت های اوست.
نوش آفرین انصاری در چندین دوره شرکت در ایفلا، شرکت در نمایشگاه دوسالانه تصویرگران براتیسلاو و چندین و چند نمایشگاه بین المللی دیگر شرکت کرده است.
همسر وی مهدی محقق، رئیس هیات مدیره انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران است و دو فرزند دارند[۱].
کتاب شناسی [ویرایش]
«تاسیس کتابخانه ها در روستا»
«توسعه کتابخانه های عمومی»
«کتاب برای همه»
ترجمه «مدخل تاریخ اسلامی» اثر ژان سوواژ [۲] که به عنوان کتاب سال ایران برگزیده شد[۱].
پانویس [ویرایش]
منابع [ویرایش]
↑ ۱٫۰ ۱٫۱ ۱٫۲ ۱٫۳ ۱٫۴ فرخ زاد، پوران. کارنمای زنان کارای ایران ( از دیروز تا امروز ) . تهران: نشر قطره، ۱۳۸۱. ۱۲۷. ISBN 964 - 341 - 116 - 8.
↑ J. Souvaje
رده های صفحه: کتابداران اهل ایراناستادان دانشگاه تهرانزنان اهل ایرانزادگان ۱۳۱۸افراد زنده


کلمات دیگر: