تَقاطُع یا بُرشگاه یا چهارراه محل گذر دو راه از یکدیگر است.
تقاطع ها انواع گوناگونی دارند از جمله تقاطع هم عرض، تقاطع هم سطح، تقاطع غیرهم سطح، تقاطع فرعی و اصلی، تقاطع دارای چراغ سه مرحله ای، سه راهی و چهارراه. میدان را نیز می توان در اصل نوعی تقاطع به شمار آورد.
نیز نوعی از تقاطع ها است. چنین تقاطع هایی می تواند بدون مستحفظ یا با مستحفظ باشد.
wiki: فیلم مستندی است به دو زبان فارسی و انگلیسی دربارهٔ قتل ندا آقاسلطان که در شب نخستین سالگرد انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ از شبکه ۱ و شبکه ۳ سیمای جمهوری اسلامی ایران و همچنین پرس تی وی پخش شد.این مستند که به تهیه کنندگی مرتضی شعبانی و کارگردانی رضا فرهمند تهیه شده است، برای اولین بار چهره عباس کارگرجاوید -که تا پیش از این عکس هایی با اعتبار نامعلوم از وی تنها در اینترنت انتشار یافته بود- را به ایرانیان نشان داد و ثابت کرد که وی وجود خارجی دارد. وی در این مستند که مجری و محقق آن زنی سیاهپوست به نام ملانی ایوت فرانکلین هاشمی بود؛ مدعی شد که در قتل ندا هیچ نقشی نداشته است. همچنین در این فیلم سرنوشت، ندا سلطانی، زنی که تصویرش به اشتباه به جای ندا آقاسلطان پخش شد پرداخته شد و فیلم در پایان با پخش تصاویری از زنی ناشناس با کیف دستی، وی را قاتل احتمالی معرفی می کند.
ملانی ایوت فرانکلین هاشمی: راوی
عباس کارگر جاوید: بسیجی متهم به قتل ندا آقاسلطان
حمید پناهی: معلم موسیقی ندا آقاسلطان
محمد آخوندزاده: همکار آرش حجازی در انتشارات کاروان
ستاره: دوست ندا آقاسلطان
خانواده آقاسلطان حاضر به حضور در این فیلم نشدند و تنها صدایی از خواهر مقتول شنیده می شود که از عباس کارگر به خاطر این که «ندا را به عرش اعلی رسانده است» تشکر می کند و می گوید «ندا سبب افتخار و مباهات خانواده آقاسلطان است».
آرش حجازی پس از پخش این مستند در واکنش به این ادعا اظهار داشت: «البته آقای پناهی گفتند که نشنیدند ایشان فریاد بزند که نمی خواستم بکشمش. حق هم داشتند. چون همان طور که بارها گفته ام، مردم عباس کارگر جاوید را بعد از دور شدن آقای پناهی و ندا در پژو ۲۰۶ گرفتند؛ بنابراین آقای پناهی اولین بار بود که ایشان را می دید!»
فرانکلین و همکارانش در شبکه پرس تی وی تلاش کرده اند جنبه های مختلف ماجرای قتل ندا آقاسلطان را در مستند «تقاطع» بررسی کنند. منتقدان تقاطع معتقدند این مستند به جای پاسخ دادن به شبهات، سؤالات بیشتری را در ذهن مخاطبان ایجاد کرده است؛ ولی فرانکلین معتقد است این مسئله نقطهٔ قوت مستند است چرا که نشان می دهد کاملاً بی طرفانه به همهٔ مسائل مطرح پرداخته است.