کلمه جو
صفحه اصلی

یادنامه علامه طباطبایی

دانشنامه اسلامی

[ویکی نور] یادنامه علامه طباطبایی، اثر جمعی از دانشوران ایرانی (محمد محمدی گیلانی، رضا داوری اردکانی، محمدتقی جعفری، حسن حسن زاده آملی، احمد احمدی، محمدتقی مصباح، عبدالله جوادی آملی، عبدالمحسن مشکوةالدینی، علیرضا میرزامحمد، محمد عبدخدایی و غلامحسین ابراهیمی دینانی) و حاصل مشارکت آنان در نخستین سمینار بزرگداشت علامه طباطبایی است که در آبان 1361 به همت مؤسسه مطالعات و تحقیقات فرهنگی برگزار گردید.
در این کتاب، جنبه هایی از زندگی اخلاقی، علمی و اندیشه های استاد علامه سید محمدحسین طباطبایی (تبریز 1282-1360ش، قم) شناسانده شده است.
کتاب حاضر، از پیام مؤسسه مطالعات و تحقیقات فرهنگی و همچنین پیام ریاست جمهوری وقت، شعری تحت عنوان «دریغا که استاد رفت» و متن اصلی (شامل ده مقاله) تشکیل شده است.
هرچند این مجموعه، نویسندگان متعددی دارد و در نتیجه، روش مورد استفاده در آن نیز گوناگون است، ولی می توان گفت که بسیاری از دانشوران مذکور، از روش تحلیل عقلی و برخی از پژوهش نقلی و تحلیل تاریخی بهره برده اند.
زبان و ادبیان استفاده شده در این مجموعه، اصطلاحی و فنی است؛ پس مخاطبان، صاحب نظران کلام، فلسفه و سایر علوم اسلامی و آشنایان با زبان عربی و اصطلاحات فلسفه اسلامی هستند.


کلمات دیگر: