کلمه جو
صفحه اصلی

ها یانگ سنگ

دانشنامه عمومی

هئو یونگ سنگ (به کره ای:허영생 به انگلیسی: Heo Young-saeng) (زاده ۳ نوامبر ۱۹۸۶ - سئول) بازیگر، خواننده، مدل در کره جنوبی است.وی به دلیل خواندن در گروه دابل اس ۵۰۱ شناخته شد. وی فعالیت خوانندگی را به طور انفرادی در می ۲۰۱۱ با آلبوم Let it go آغاز کرد و در نوامبر ۲۰۱۱ تئاتر موزیکال سه تفنگدار را بر روی صحنه برد.
۲۰۰۷ - "Hajimete Miru Sora Datta" (はじめて見る空だった) - Kokoro
۲۰۰۸ - "Is It Love?" (사랑인거죠) - U R Man
۲۰۰۹ - "Nameless Memories" (이름없는 기억) - Solo Collection
یونگ سنگ کارآموز سابق شرکت SM Entertainment که بعداً به شرکت DSP Media پیوست در ۸ جون ۲۰۰۵ به عنوان عضوی از گروه SS۵۰۱ فعالیت خود را آغاز کرد.وی از می تا آگوست ۲۰۰۶ برنامه ای رادیویی SS۵۰۱'s Youngstreet را با یکی دیگر از اعضای گروه به نام پارک جونگ مین اجرا می کرد.
در آگوست ۲۰۰۶ یونگ سنگ به دلیل عمل جراحی حنجره مجبور شد اجرای آن برنامه را به یکی دیگر از اعضای گروه به نام کیم کیو جونگ بسپارد. در سال ۲۰۰۸ با شروع مشغله کاری دو عضو دیگر گروه، پارک جونگ مین و کیم هیون جونگ، یونگ سنگ تصمیم گرفت پروژه گروه SS۵۰۱ را با دو عضو دیگر یعنی کیم هیونگ جون و کیم کیو جونگ به مرحله اجرا در آورد.
آن ها آلبوم U R Man را در نوامبر ۲۰۰۸ بیرون دادند و (Because I'm Stupid) موسیقی اصلی سریال پسران برتر از گل، را اجرا نمودند این آهنگ جایزه بهترین آهنگ ماه را از سی و دومین جشنواره Cyworld Digital Music Awards دریافت کرد.


کلمات دیگر: