Burnage, Sarah (2011a). "Etty and the Masters". In Burnage, Sarah; Hallett, Mark; Turner, Laura. William Etty: Art & Controversy. London: Philip Wilson Publishers. ISBN 978-0-85667-701-4. OCLC 800599710.
Burnage, Sarah (2011b). "History Painting and the Critics". In Burnage, Sarah; Hallett, Mark; Turner, Laura. William Etty: Art & Controversy. London: Philip Wilson Publishers. ISBN 978-0-85667-701-4. OCLC 800599710.
Burnage, Sarah (2011c). "The Life Class". In Burnage, Sarah; Hallett, Mark; Turner, Laura. William Etty: Art & Controversy. London: Philip Wilson Publishers. ISBN 978-0-85667-701-4. OCLC 800599710.
Burnage, Sarah (2011d). "Painting the Nude and 'Inflicting Divine Vengeance on the Wicked'". In Burnage, Sarah; Hallett, Mark; Turner, Laura. William Etty: Art & Controversy. London: Philip Wilson Publishers. ISBN 978-0-85667-701-4. OCLC 800599710.
Burnage, Sarah; Bertram, Beatrice (2011). "Chronology". In Burnage, Sarah; Hallett, Mark; Turner, Laura. William Etty: Art & Controversy. London: Philip Wilson Publishers. ISBN 978-0-85667-701-4. OCLC 800599710.
Farr, Dennis (1958). William Etty. London: Routledge and Kegan Paul. OCLC 2470159.
Gilchrist, Alexander (1855). Life of William Etty, R.A. 2. London: David Bogue. OCLC 2135826.
Robinson, Leonard (2007). William Etty: The Life and Art. Jefferson, NC: McFarland & Company. ISBN 978-0-7864-2531-0. OCLC 751047871.
Smith, Alison (2001a). Exposed: The Victorian Nude. London: Tate Publishing. ISBN 978-0-7864-2531-0.
Smith, Alison (2001b). "Private Pleasures?". In Bills, Mark. Art in the Age of Queen Victoria: A Wealth of Depictions. Bournemouth: Russell–Cotes Art Gallery and Museum. ISBN 978-0-905173-65-8.
Smith, Alison (1996). The Victorian Nude. Manchester: Manchester University Press. ISBN 978-0-7190-4403-8.
Turner, Sarah Victoria (2011). "Intimacy and Distance: Physicality, Race and Paint in Etty's 'The Wrestlers'". In Burnage, Sarah; Hallett, Mark; Turner, Laura. William Etty: Art & Controversy. London: Philip Wilson Publishers. ISBN 978-0-85667-701-4. OCLC 800599710.
کشتی گیران یک نقاشی رنگ روغن روی مقوای ضخیم است که توسط هنرمند انگلیسی ویلیام اتی در سال ۱۸۴۰ میلادی کشیده شد و در حال حاضر در گالری هنر یورک نگهداری می شود. این نقاشی یک مسابقه کشتی را به تصویر می کشد؛ مسابقه ای که بین یک مرد سیاه پوست و یک مرد سفیدپوست شکل گرفته است. هر دو بدنشان عرق کرده و به دلیل تابش نور، درخشان به نظر می رسند. اسناد به ندرت پیش از سال ۱۹۴۷ به این نقاشی اشاره کرده اند، با این حال می دانیم این تابلو احتمالاً در ساعات بعدازظهر و در کلاس زندگی، در آکادمی سلطنتی هنر، رسم شده است.
آکادمی سلطنتی هنر در سال ۱۸۳۷ به محل جدیدی در محوطهٔ میدان ترافالگار منتقل شد و مکانی که به عنوان کلاس زندگی مورد استفاده قرار می گرفت، گرم و کوچک بود و این مسئله در عرق کردن شخصیت های درون تصویر بازتاب یافته است. شهرت ویلیام اتی بیشتر در زمینهٔ به تصویر کشیدن زنان برهنه و تابلوهای تاریخی و اساطیری است، اما او نقاشی مردانی در حال نزاع و مبارزه نیز در کارنامه اش دارد.
در دوره ای که این نقاشی کشیده شد، ورزش کشتی در حال محبوب شدن در میان مردم بود و این تصویر انعکاسی از این محبوبیت است. این نقاشی برگرفته از سنت انگلیسی ها در اقتباس از آثار هلنیستی است. این دوره همچنین عصر تغییر نگرش به روابط بین نژادی در انگلستان بود. آثار اتی در این دوره عموماً دارای تلاشی عامدانه برای نشان دادن درس های اخلاقی هستند، ولی مشخص نیست که در این تابلوی به خصوص، او تفسیری از مسائل اجتماعی را گزیده یا تنها به دلیل کنتراست بین رنگ های سیاه و سفید و با توجه به زیبایی بصری این تصویر را رسم کرده است.
Burnage, Sarah (2011b). "History Painting and the Critics". In Burnage, Sarah; Hallett, Mark; Turner, Laura. William Etty: Art & Controversy. London: Philip Wilson Publishers. ISBN 978-0-85667-701-4. OCLC 800599710.
Burnage, Sarah (2011c). "The Life Class". In Burnage, Sarah; Hallett, Mark; Turner, Laura. William Etty: Art & Controversy. London: Philip Wilson Publishers. ISBN 978-0-85667-701-4. OCLC 800599710.
Burnage, Sarah (2011d). "Painting the Nude and 'Inflicting Divine Vengeance on the Wicked'". In Burnage, Sarah; Hallett, Mark; Turner, Laura. William Etty: Art & Controversy. London: Philip Wilson Publishers. ISBN 978-0-85667-701-4. OCLC 800599710.
Burnage, Sarah; Bertram, Beatrice (2011). "Chronology". In Burnage, Sarah; Hallett, Mark; Turner, Laura. William Etty: Art & Controversy. London: Philip Wilson Publishers. ISBN 978-0-85667-701-4. OCLC 800599710.
Farr, Dennis (1958). William Etty. London: Routledge and Kegan Paul. OCLC 2470159.
Gilchrist, Alexander (1855). Life of William Etty, R.A. 2. London: David Bogue. OCLC 2135826.
Robinson, Leonard (2007). William Etty: The Life and Art. Jefferson, NC: McFarland & Company. ISBN 978-0-7864-2531-0. OCLC 751047871.
Smith, Alison (2001a). Exposed: The Victorian Nude. London: Tate Publishing. ISBN 978-0-7864-2531-0.
Smith, Alison (2001b). "Private Pleasures?". In Bills, Mark. Art in the Age of Queen Victoria: A Wealth of Depictions. Bournemouth: Russell–Cotes Art Gallery and Museum. ISBN 978-0-905173-65-8.
Smith, Alison (1996). The Victorian Nude. Manchester: Manchester University Press. ISBN 978-0-7190-4403-8.
Turner, Sarah Victoria (2011). "Intimacy and Distance: Physicality, Race and Paint in Etty's 'The Wrestlers'". In Burnage, Sarah; Hallett, Mark; Turner, Laura. William Etty: Art & Controversy. London: Philip Wilson Publishers. ISBN 978-0-85667-701-4. OCLC 800599710.
کشتی گیران یک نقاشی رنگ روغن روی مقوای ضخیم است که توسط هنرمند انگلیسی ویلیام اتی در سال ۱۸۴۰ میلادی کشیده شد و در حال حاضر در گالری هنر یورک نگهداری می شود. این نقاشی یک مسابقه کشتی را به تصویر می کشد؛ مسابقه ای که بین یک مرد سیاه پوست و یک مرد سفیدپوست شکل گرفته است. هر دو بدنشان عرق کرده و به دلیل تابش نور، درخشان به نظر می رسند. اسناد به ندرت پیش از سال ۱۹۴۷ به این نقاشی اشاره کرده اند، با این حال می دانیم این تابلو احتمالاً در ساعات بعدازظهر و در کلاس زندگی، در آکادمی سلطنتی هنر، رسم شده است.
آکادمی سلطنتی هنر در سال ۱۸۳۷ به محل جدیدی در محوطهٔ میدان ترافالگار منتقل شد و مکانی که به عنوان کلاس زندگی مورد استفاده قرار می گرفت، گرم و کوچک بود و این مسئله در عرق کردن شخصیت های درون تصویر بازتاب یافته است. شهرت ویلیام اتی بیشتر در زمینهٔ به تصویر کشیدن زنان برهنه و تابلوهای تاریخی و اساطیری است، اما او نقاشی مردانی در حال نزاع و مبارزه نیز در کارنامه اش دارد.
در دوره ای که این نقاشی کشیده شد، ورزش کشتی در حال محبوب شدن در میان مردم بود و این تصویر انعکاسی از این محبوبیت است. این نقاشی برگرفته از سنت انگلیسی ها در اقتباس از آثار هلنیستی است. این دوره همچنین عصر تغییر نگرش به روابط بین نژادی در انگلستان بود. آثار اتی در این دوره عموماً دارای تلاشی عامدانه برای نشان دادن درس های اخلاقی هستند، ولی مشخص نیست که در این تابلوی به خصوص، او تفسیری از مسائل اجتماعی را گزیده یا تنها به دلیل کنتراست بین رنگ های سیاه و سفید و با توجه به زیبایی بصری این تصویر را رسم کرده است.
wiki: کشتی گیران