کلمه جو
صفحه اصلی

چند متر مکعب عشق

دانشنامه عمومی

چند متر مکعب عشق فیلمی به کارگردانی و نویسندگی جمشید محمودی و تهیه کنندگی نوید محمودی محصول سال ۱۳۹۲ است. این فیلم به سبک عاشقانه (رمانتیک)، در فضایی تلخ و به زبان های فارسی و فارسی دری محصول مشترک ایران و افغانستان است.
ساعد سهیلی در نقش صابر
حسیبا ابراهیمی در نقش مرونا
نادر فلاح در نقش عبدالسلام (پدر مرونا)
علیرضا استادی در نقش آقای صباحی (رئیس کارگاه)
مسعود میرطاهری در نقش کارگر جوشکار
بهمن ۱۳۹۲ در جشنواره فیلم فجر
این فیلم در هفدهمین جشن سینمای ایران برنده تندیس و دیپلم افتخار بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین تدوین، بهترین نقش مکمل مرد، بهترین طراحی صحنه و معرفی استعداد شد.
عبدالسلام (نادر فلاح) که یک مهاجر افغان است، به همراه دخترش مرونا (حسیبا ابراهیمی) در یک کارگاه مشغول کار و زندگی است. عشقی در راه است عشق صابر (ساعد سهیلی) به مرونا، بعد از مدتی که مرونا قصد رفتن از ایران را دارد صابر بالاخره موضوع را با عبدالسلام در میان می گذارد و با مخالفت شدید او مواجه می شود در پایان زمانی که صابر و مرونا در کانتینر کهنه همیشه گی قرار گذاشتند تا چاره ای پیدا کنند ناگهان متوجه می شوند که کانتینر در حال پرس شدن است.

نقل قول ها

چند متر مکعب عشق فیلم ایرانی به کارگردانی و نویسندگی جمشید محمودی و تهیه کنندگی نوید محمودی محصول سال ۱۳۹۲ است. این فیلم در هفدهمین جشن سینمای ایران برنده تندیس و دیپلم افتخار بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین تدوین، بهترین نقش مکمل مرد، بهترین طراحی صحنه و معرفی استعداد شد.


کلمات دیگر: