کلمه جو
صفحه اصلی

حجت الله ایوبی

دانشنامه عمومی

حجت اللّه ایوبی (زادهٔ ۱۳۴۲ در کلاردشت چالوس)، از دانشگاهیان و مسئولان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، رئیس سابق سازمان سینمایی و سمعی، بصری و رئیس سابق مؤسسه فرهنگی اکو است.
عده ای با انگ هایی چون سیاه نمایی، تحریف تاریخ و ضدجنگ نمی گذارند سینماگران در زمینه های دینی، اجتماعی، تاریخی و دفاع مقدس دست به تولید بزنند
بازیگرانی که به «شبکه جم» رفته اند می توانند به کشور بازگردند
حجت اللّه ایوبی دارای مدرک کارشناسی ارشد معارف اسلامی و علوم سیاسی از دانشگاه امام صادق و همچنین کارشناسی ارشد و دکترای علوم سیاسی از دانشگاه لیون ۲ است. او سمت هایی چون: ریاست دانشکده معارف اسلامی و علوم سیاسی دانشگاه امام صادق، مدیرکل آموزش دانشگاه امام صادق، مدیر کل پژوهش های سیاسی سازمان صدا و سیما، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فرانسه، معاونت اجتماعی وزارت کشور و معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور را عهده دار بوده است. از سال ۱۳۸۸ رئیس مؤسسه فرهنگی سازمان اکو بوده است. وی در روز دوشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۲ طی حکمی از سوی علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان رئیس سازمان سینمایی انتخاب شد و جایگزین جواد شمقدری گردید. وی از جمله دانش آموختگان دانشگاه امام صادق است که در دولت حسن روحانی حضور دارد؛ که در تاریخ ۹۵/۱۲/۱۵طی حکمی از جانب وزیر ارشاد از سمت خود کنار گذاشته شد. وی در ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ و طی حکمی از سوی دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به سمت «سرپرست کمیسیون ملی یونسکو در ایران» منصوب گردید و هیئت وزیران نیز در جلسه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ وی را به سمت «دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران» تعیین نمود.

نقل قول ها

حجت الله ایوبی (۱۹۶۳) استاد دانشگاه ایرانی و سیاستمدار فرهنگی.
• «جنگ موضوع بسیار مهمی برای ماست و البته پذیرفتن آن هم در کشورهای دیگر فرایند بسیار سختی است.»• «سال های پیش در خارج از کشور مردم را می دیدیم که در مترو کتاب می خوانند اما امروز همه با موبایل سر و کار دارند و خواندن و مطالعه کم شده است. اگر روزی فرهنگ شفاهی بود امروز فرهنگ بصری شده است.»


کلمات دیگر: