کلمه جو
صفحه اصلی

حبیب الله کاسه ساز

دانشنامه عمومی

حبیب الله کاسه ساز (زاده ۱۳۴۱ - درگذشته ۲۸ تیر ۱۳۹۶) کارگردان، بازیگر و تهیه کننده ایرانی بود.
آخرین مرحله (۱۳۷۴)
هور در آتش (۱۳۷۰)
پرواز در نهایت (۱۳۶۹)
وی در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام نمود و در ائتلاف جبهه مستقلین و اعتدالگرایان شرکت داشت و در لیست این ائتلاف قرار گرفت که آرای لازم برای ورود به مجلس را کسب نکرد.
وی سرانجام در ساعت هفت و سی دقیقه صبح روز ۲۸ تیر ۱۳۹۶ پس از ۵ ماه تحمل بیماری (سرطان معده) در بیمارستان بقیةالله تهران در ۵۵ سالگی درگذشت.
پیکر وی روز جمعه ۳۰ تیر ۱۳۹۶ پس از تشییع در قطعه هنرمندان بهشت زهرا دفن شد.

نقل قول ها

حبیب الله کاسه ساز (۸ ژوئیه ۱۹۶۲، تهران - ۱۹ ژوئیه ۲۰۱۷، تهران) مقام دار و مدیر سینمایی، کارگردان، بازیگر، تهیه کننده ایرانی بود که به طور ویژه به سینمای دفاع مقدس پرداخت.
• «ما اگر خانواده را از دست بدهیم، همه چیز را از دست داده ایم و دیگر نه اقتصادی برای ما می ماند و نه سینمایی.» ۱ سپتامبر ۲۰۰۱ / ۱۰ شهریور ۱۳۸۰• «ما هر ضربه ای که در جامعه می خوریم، ریشه در مسایل فرهنگی دارد؛ بنابراین هر چقدر در این زمینه هزینه شود، باز هم کم است.»• «با شعار و حرف زدن و بخشنامه، سینماسازی در این مملکت به جایی نمی رسد.» ۲۵ نوامبر ۲۰۰۱ / ۴ آذر ۱۳۸۰• «مردم برای تفنن به سینما می آیند و برای اینکه به صراط مسقیم هدایت شود که به سینما نمی آیند.» ۲۳ سپتامبر ۲۰۰۲ / ۱ مهر ۱۳۸۱• «سعی داریم نشان دهیم که مردم ایران چه مشکلاتی را پشت سر گذاشته اند و چه حکومت هایی بر سر کار آمدند که با مردم هماهنگ نبودند. بی عرضگی و خود فروختگی هر کدام از آن ها باعث شد که بخشی از این سرزمین به دشمن واگذار شود و تنها دوره ای که حکومت و مردم یکی شدند و حتی در طول هشت سال دفاع مقدس وجبی از خاک ایران را به دشمن ندادند، دورهٔ انقلاب حضرت امام خمینی (ره) بود.» ۲۵ آوریل ۲۰۰۶ / ۵ اردیبهشت ۱۳۸۵ -> در چشم باد


کلمات دیگر: