کلمه جو
صفحه اصلی

داستان اسباب بازی

دانشنامه عمومی

داستان اسباب بازی (به انگلیسی: Toy Story) اولین انیمیشن بلند کامپیوتری پیکسار است که در سال ۱۹۹۵ منتشر شد. به دنبال آن داستان اسباب بازی ۲ (۱۹۹۹) و داستان اسباب بازی ۳ (۲۰۱۰) ساخته شدند. همچنین داستان اسباب بازی ۴ برای سال ۲۰۱۹ (مصادف با ۳۱ خرداد ۹۸) توسط سازندگان تأیید شده. این فیلم از نگاه انجمن فیلم آمریکا، یکی از ۱۰ فیلم انیمیشن برتر جهان است.
تام هنکس - وودی
تیم آلن - باز لایت یر
دان ریکلس - آقای سیب زمینی
جیم وارنی - سگ اسلینکی
والاس شاون - رکس
جان راتزنبرگر - هام (خوک قلک)
«اندی» پسر بچه ای شش ساله است که اسباب بازی هایش را خیلی دوست دارد. اما دانستن این موضوع که اسباب بازی ها زنده می شوند کمی عجیب به نظر می رسد. «وودی»، گاو چرانی قدیمی و اسباب بازی مورد علاقهٔ اندی، رهبر تمامی اسباب بازی ها در اتاق اندی است. دوستان وودی یک دایناسور، خوک، سگ و سیب زمینی هستند. اندی در جشن تولدش، تکاوری فضایی به نام «باز لایت یر» هدیه می گیرد و این اسباب بازی جدید جای وودی را تا حدی تنگ می کند. حس حسادت وودی منجر به چشم و هم چشمی می شود. طی بروز اتفاقاتی وودی و باز سر از خانهٔ پسر همسایه، «سید»، درمی آورند که از قضا این پسر عادت به شکنجه و خراب کردن اسباب بازی ها دارد. وودی و باز باید هر چه زودتر به خانهٔ اندی برگردند چون تا چند روز آینده خانوادهٔ اندی قصد اسباب کشی دارد.
داستان اسباب بازی در ۲۲ نوامبر ۱۹۹۵ اکران شد. اما در اکتبر ۲۰۰۹ بعد از ۱۴ سال به همراه قسمت دوم این انیمیشن با عنوان داستان اسباب بازی ۲ روی سیستم جدید سه بعدی رفت.
این کار در سال ۱۹۹۶ نامزد دریافت ۷ جایزه و برندهٔ ۹ جایزه در زمینه های مختلف از جمله بهترین موسیقی و فیلمنامه شد.

نقل قول ها

داستان اسباب بازی (به انگلیسی: Toy Story) اولین انیمیشن بلند کامپیوتری پیکسار است که در سال ۱۹۹۵ منتشر شد. به دنبال آن داستان اسباب بازی ۲ (۱۹۹۹) و داستان اسباب بازی ۳ (۲۰۱۰) ساخته شدند. همچنین داستان اسباب بازی ۴ برای سال ۲۰۱۸ معین شده است. این فیلم از نگاه انجمن فیلم آمریکا، یکی از ۱۰ فیلم انیمیشن برتر جهان است.


کلمات دیگر: