کلمه جو
صفحه اصلی

چانگ کینگ اکسپرس

دانشنامه عمومی

چانگ کینگ اکسپرس (به انگلیسی: Chungking Express) فیلمی درام محصول سال ۱۹۹۴ کشور هنگ کنگ، به نویسندگی و کارگردانی وونگ کار-وای می باشد.
۱۴ ژوئیه ۱۹۹۴ (۱۹۹۴-07-۱۴)
فیلم متشکّل از دو داستان است که هریک به زندگی و روابط عاطفی یکی از پلیسان هنگ کنگ می پردازد.
فیلم شامل دو داستان، می باشد، که به ترتیب روایت می شوند. به غیر از لحظات کوتاهی از پایان قصهٔ اول و شروع قصهٔ دوم، هر داستان به شرح روابط عاشقانهٔ یک پلیس می پردازد. این داستان ها به هم ارتباط خاصی ندارند، ولی هر سه شخصیت اصلی داستان دوم، برای لحظاتی در داستان اول حضور دارند. عامل پیوند دهندهٔ این دو پیرنگ به هم دیگر، رستوران midnight express است که هر دو مأمور در چهارراه کنار آن خدمت می کنند.
داستان اول در مورد یک پلیس تایوانی به نام هی کوییوو است که البته به نام مأمور ۲۲۳ شناخته می شود. دوست دختر کوییوو در روز اول آوریل (دروغ اول آوریل) رابطه اش را با او برهم زده است. در عین حال، روز تولد کوییوو اول می است. او تصمیم می گیرد قبل از نقل مکان به یک جای دیگر، برای یک ماه منتظر معشوقه اش بماند. در این مدت کوییوو برای خودش چنین شرطی می گذارد: او هر روز کنسرو آناناسی را می خرد که تاریخ انقضایش روز اول ماه می، باشد؛ که اگر در این یک ماه معشوقه اش برگشت که هیچ، و اگر نه، عشق او تاریخ انقضا دارد و این تاریخ متأسفانه به سر رسیده است. در همین حال، زن جوان بوری قصد قاچاق مواد مخدر به بیرون از مرز را دارد و برای این کار از نوکرهای هندی اش استفاده می کند.

نقل قول ها

چانگ کینگ اکسپرس (به انگلیسی: Chungking Express) فیلمی درام محصول سال ۱۹۹۴ کشور هنگ کنگ، به نویسندگی و کارگردانی وونگ کار-وای می باشد.


کلمات دیگر: