کلمه جو
صفحه اصلی

ابد و یک روز

دانشنامه عمومی

ابد و یک روز فیلمی به کارگردانی و نویسندگی سعید روستایی و تهیه کنندگی سعید ملکان محصول سال ۱۳۹۴ است. این فیلم محصول کشور ایران، به سبک اجتماعی (درام) و به زبان فارسی است.ابد و یک روز در طول نمایش مورد توجه عموم مردم و منتقدان قرار گرفت و توانست ۹ سیمرغ بلورین (۷ سیمرغ در بخش اصلی و ۲ سیمرغ بهترین فیلم و بهترین کارگردانی در بخش نگاه نو) سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر را به دست آورد.
پیمان معادی
نوید محمدزاده
پریناز ایزدیار
شبنم مقدمی
ریما رامین فر
شیرین یزدان بخش
مهدی قربانی
معصومه رحمانی
این فیلم روایت خانواده ای است که درگیر مشکلات مختلفی همچون اعتیاد، تهی دستی، بیکاری و، از همه مهم تر، روابط عاطفی میان اعضای خانواده است. به دنبال رهایی از این مشکلات، داستان هایی در حین تدارک دیدن مراسم عروسیِ «سمیه» شکل می گیرد که منجر به اتفاقات و تغییراتی در رابطهٔ افراد خانواده می شود.
این فیلم در تاریخ ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ در سینماهای ایران اکران شده است.

نقل قول ها

ابد و یک روز فیلم ایرانی به کارگردانی و نویسندگی سعید روستایی و تهیه کنندگی سعید ملکان محصول سال ۱۳۹۴ است. ابد و یک روز در طول نمایش مورد توجه عموم مردم و منتقدان قرار گرفت و توانست ۹ سیمرغ بلورین (۶ سیمرغ در بخش اصلی، ۲ سیمرغ بهترین فیلم و بهترین کارگردانی در بخش نگاه نو، و سیمرغ بهترین فیلم از نگاه تماشاگران) سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر را به دست آورد.


کلمات دیگر: