کلمه جو
صفحه اصلی

لاک پشت های نینجا

دانشنامه عمومی

لاک پشت های نینجا با نام کامل لاک پشت های نینجای جهش یافته نوجوان (به انگلیسی: Teenage Mutant Ninja Turtles) داستانی درباره ۴ لاک پشت جهش یافته انسانگونه (به نام های مایکل آنجلو، لئوناردو، داناتلو و رافائل) است که نام آن ها برگفته از هنرمندان عصر رنسانس ایتالیا می باشد و هنر رزمی نینجوتسو را از یک موش (استاد اسپلینتر) که مانند خودشان جهش یافته و انسان گون است می آموزند. آن ها در فاضلاب نیویورک بزرگ شده اند مجموعه در سال ۱۹۸۴ در یک کتاب داستان مصور نوشته کوین ایستمن و پیتر لایرد آفریده شد و بعداً از روی آن چندین مجموعه پویانمایی، فیلم، بازی ویدئویی، اسباب بازی و دیگر محصولات ساخته شد.
لاک پشت های قهرمان خبرگزاری آفتاب
لاک پشت های نینجا شامل چندین سری است:اول:لاک پشت های خشن-۱۹۸۴دوم:لاک پشت های کوچک-۱۹۸۷تا۱۹۹۶سوم:لاک پشت های افسانه ای-۱۹۹۸چهارم:لاک پشت های نینجا-۲۰۰۳تا۲۰۰۹پنچم:لاک پشت های نینجا به آینده-۲۰۰۶ ظهور لاکپشت های نینجا ۲۰۱۲
لازم است ذکر شود که ساختن سری چهارم در سال ۲۰۰۳ آغاز گردید، اما به دلیل وجود مشکلاتی همچون کمبود بودجه ساخت چهار قسمت پایانی آن به انتها نرسید، اما از اوایل سال ۲۰۰۹ ساخت آن دوباره شروع شد و نه تنها این چهار قسمت ساخته شد بلکه تصمیم گرفته شد که یک فصل دیگر هم برای سری چهارم در نظر بگیرند و همین پیشروی باعث به وجود آمدن سری پنجم شد.سری چهارم این مجموعه در ۲۶ قسمت کامل شده و سری پنجم که شامل ۲۲ قسمت است، در ماه دسامبر ۲۰۱۴ ساخته شده است.
این مجموعه دارای ۷ فصل و در مجموع ۱۵۶ قسمت ۲۲ دقیقه ای است. سری های ۱ تا ۵ با یک کیفیت تصویر ساخته شده است اما سری های ۶ و ۷ با یک کیفیت دیگر. کشور سازنده این کارتون ایالات متحده آمریکا است.

نقل قول ها

لاک پشت های نینجا (مجموعه تلویزیونی). لاک پشت های نینجای جهش یافته نوجوان (به انگلیسی: Teenage Mutant Ninja Turtles) یک مجموعه تلویزیونی پویانمایی آمریکایی است که در سال ۲۰۰۳ ساخته شده است و برای اولین بار در ۸ فوریه سال ۲۰۰۳ پخش شد و در تاریخ ۲۸ فوریه ۲۰۰۹ به پایان رسید. بخش عمده ای از ایپیزودهای این مجموعه در نیویورک قرار دارد.


کلمات دیگر: