کلمه جو
صفحه اصلی

عبدالرضا هاشم زائی

دانشنامه عمومی

عبدالرضا هاشم زائی (زاده ۱۳۲۳ در خور و بیابانک)، سیاستمدار اصلاح طلب و از اعضای شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، نماینده دوره دوم و دهم مجلس شورا ی اسلامی ،استاندار سابق ایلام و ریاست سنی در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی است.
فهرست نمایندگان دوره دوم مجلس شورای اسلامی
فهرست نمایندگان دوره دهم مجلس شورای اسلامی
لیست امید
وی استاندار ایلام، مشاور وزیر صنایع در دولت اصلاحات، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، معاون سیاسی استانداری خراسان بزرگ و فرماندار شهرستان فردوس نیز بوده است.
هاشم زائی نمایندهٔ اسبق مجلس شورای اسلامی در دوره دوم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه فردوس و طبس است.او در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، در لیست سی نفرهٔ ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان: گام دوم در تهران حضور داشت و توانست با کسب ۱٬۰۷۸٬۸۱۷ رأی، در رتبهٔ سی ام تهران، وارد مجلس دهم شود.
هاشم زائی همراه با آغاز به کار مجلس دهم، در جلسات اول رئیس سنی این مجلس بود. اولین کمیسیونی که هاشم زائی در آن عضویت یافت کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور بود. وی در این دوره از یک سانحه رانندگی شدید جان سالم به در برد و مدتی به دلیل درمان از مجلس دور بود. وی در یک اظهار نظر خواستار محاکمه محمود احمدی نژاد به خاطر طرح مسکن مهر شد.

نقل قول ها

عبدالرضا هاشم زائی (۱۹۴۴) سیاستمدار اصلاح طلب ایرانی.
• «من به چند دلیل تصمیم گرفتم تا بعد از ۳۰ سال تلاش کنم تا مجدداً به عنوان نماینده وارد مجلس شورای اسلامی شوم. مهم ترین انگیزه، تلاش برای حضور نیافتن تندروها در مجلس است... در سالیان اخیر برخی نمایندگان افراطی و تندروی مجلس شورای اسلامی به دلیل منافع گروهی و جناحی خود، در موارد متعددی حتی تا قربانی کردن منافع ملی پیش رفتند.»۴/۱۲/۹۴• «مجلس به عنوان مهم ترین نهاد قانون گذاری و نظارتی کشور باید دارای نمایندگان با قواره و اندازه ملی باشد، نه اینکه برخی برای برآورده کردن اهداف کوتاه مدت باندی وارد این نهاد شوند.»۴/۱۲/۹۴• «در عرصه سیاست داخلی، بزرگ ترین میثاق ما قانون اساسی است. ما مطالبه ای جز اجرای بدون تنازل قانون اساسی نداریم.»۴/۱۲/۹۴


کلمات دیگر: