کلمه جو
صفحه اصلی

گلی زواره غلامرضا

دانشنامه اسلامی

[ویکی نور] «غلام رضا گلی زواره»، در اول دی ماه سال 1337 در شهر زواره از توابع شهرستان اردستان استان اصفهان متولد شد.
تحصیلات رسمی را در زادگاهش تا دیپلم در سال 1356 به انجام رسانید و در همان سال در کنکور سراسری در رشته جغرافیا در دانشگاه اصفهان پذیرفته شد و تا سال 1363 در رشته مذکور به تحصیل مشغول بوده است.
ایشان به موازات تحصیلات رسمی در زواره، شهرکرد، اصفهان و قم از فراگیری علوم و معارف اسلامی نیز غافل نبود و دوره هایی در علوم تربیتی، روان شناسی، زبان و ادبیات عرب و زبان و ادبیات فارسی، سیستم اطلاعات جغرافیایی را با موفقیت گذرانده و گواهی نامه دوره های مذکور را دریافت نموده است و برخی از دروس، مانند معارف اسلامی، تاریخ اسلام و جهان، جامعه شناسی، دانش اجتماعی، زیست شناسی، روان شناسی، جغرافیا، احکام اسلامی، زبان فارسی و... تدریس نموده اند. در مجمع اهل قلم پژوهشکده باقر العلوم به مدت ده سال حضور مداوم داشته و به عنوان کتاب شناس (نقد و بررسی کتاب و ویرایش کتاب) فعالیت می کرده است.
ایشان نویسندگی را به طور رسمی از سال 1367 آغاز کرد و مقالات متعددی را در برخی از نشریات و جراید و همایش ها و کنگره ها درج کرده است.
علاوه بر آن ایشان با مراکزی همچون دانش نامه امام خمینی، دایرةالمعارف تشیع، مرکز پژوهش های صدا و سیما و... همکاری داشته است.
آقای گلی زواره در سال 1371، پژوهشگاه معلم را در شهر قم بنیان نمود، این مرکز مورد استفاده معلمان پژوهنده و اهل قلم می باشد.


کلمات دیگر: