کلمه جو
صفحه اصلی

گفتمان مهدویت سخنرانی و مقاله های گفتمان چهارم

دانشنامه اسلامی

[ویکی نور] «گفتمان مهدویت(4)» متن کامل سخنرانی ها و مقاله های گفتمان چهارم مهدویت می باشد که به زبان فارسی تدوین گردیده است.
کتاب در صدد است با استفاده از آرای متفکران و دانشمندان حوزه و دانشگاه، به تبیین ابعاد گوناگون مسئله مهدویت پرداخته و ضمن گسترش فرهنگ ناب مهدویت در میان مخاطبان حوزوی و دانشگاهی، شبهات و سؤالات موجود در این زمینه را بررسی کرده و پاسخ های منطقی، مستدل و قانع کننده به افکار تشنه ارائه دهد.
اعتقاد به مهدویت و انتظار، در رأس هرم اعتقادی شیعه قرار گرفته و رابطه انتظار و روان آدمی، مبتنی بر ارتباط دین و باورهای دینی با روان انسان است. مسعود آذربایجانی در «رابطه انتظار و بهداشت روان» برآن است تا از ارتباط انتظار و ابعاد روان شناختی آن با بهداشت روان بحث کند.
وی معنقد است، باورهای دینی از راه تغذیه روحی، تفسیر معنایی زندگی، ایجاد حس انسجام، تخلیه هیجانی و... زمینه های آرامش و بهداشت روانی را فراهم می کند.
در «تبیین و تحلیل نظریه حکومت جهانی حضرت مهدی(عج)»، علی ربانی گلپایگانی به بیان و تشریح ویژگی های حکومت امام زمان(عج)، ملاک جهانی بودن، مسئله جهانی شدن، ویژگی اسلامی و ولایی بودن و حکومت صالحان پرداخته است.


کلمات دیگر: