کلمه جو
صفحه اصلی

راهی که همه می روند

دانشنامه عمومی

راهی که همه می روند (به انگلیسی: The Way of All Flesh)، یک رمان نوشته ساموئل باتلر، نویسنده و مقاله نویس اهل بریتانیا است. این رمان در بین سال های ۱۸۷۳ و ۱۸۸۴ نوشته شد و در سال ۱۹۰۳ یک سال پس از مرگ نویسنده، منتشر شد. در سال ۱۹۹۸ این کتاب در لیست صد رمان برتر به انتخاب کتابخانه مدرن قرار گرفت.
‏عنوان و نام پدیدآور: راه آخرت (راهی که همه می روند)/ ساموئل باتلر‏‫؛ ترجمه پرتو اشراق. ‏مشخصات نشر:تهران: الست فردا‏‫، ۱۳۸۳. شابک: ‏‫‭۹۶۴-۷۱۷۰-۴۷-۵‬
داستان توسط آورتون، پدرخوانده شخصیت اصلی روایت و با زندگی جان پونتیفکس، یک نجار، شروع می شود. این رمان ناامیدی و مشکلات چهار نسل از خانواده پونتیفکس را ترسیم می کند که عمدتاً به دلیل سرکوب والدین است.

نقل قول ها

راه آخ‍رت (راه‍ی ک‍ه ه‍م‍ه م‍ی رون‍د) (به انگلیسی:) رمانی از ساموئل باتلر که در سال ۱۹۰۳ منتشر شده است.
• «اگر آدم هایی که با مشکلی رو به رو هستند، اولین کار کوچک عاقلانه ای که به وضوح در ذهنشان عاقلانه جلوه می کند را انجام دهند، همیشه قدم بعدی را راحت تر خواهند دید و راحت تر خواهند برداشت.»• «اگر زمانی که بچه بودم، نصف تمایلات و استعدادهای خطرناکم را نشان داده بودم، پدرم مرا شاگرد یک سبزی فروش می کرد. از این موضوع مطمئنم.»• «او با خود گفت: «یتیم خانه هایی برای کودکانی که پدر و مادرشان را از دست داده اند، وجود دارد، آه! چرا، چرا، چرا هیچ مأمنی برای بزرگسالانی که هنوز والدین شان را از دست نداده اند، وجود ندارد؟»


کلمات دیگر: