کلمه جو
صفحه اصلی

ژک الن میلر

دانشنامه عمومی

ژک الن میلر ، (به فرانسوی: milɛʁ) متولد ۱۴ فوریه ۱۹۴۴، روانکاو و نویسنده است. او یکی از اعضای بنیانگذار اکول آرمان فرویدی École de la Cause freudienne (مدرسه آرمان فرویدی) و همچنین انجمن جهانی روانکاوی است که از سال ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۲ ریاست آن را نیز برعهده داشته است. او تنها ویراستار کتابهای سمینارهای ژک لکان است.
Culture/Clinic 1: Applied Lacanian Psychoanalysis, University of Minnesota Press, Saint Paul, 2013, ISBN 0-8166-8319-0
First Letter Addressed by Jacques-Alain Miller To an Enlightened Public, New York: The Wooster Press, 2002. ISBN 1-888301-99-6
Clear Like Day Letter for the twenty years since the death of Jacques Lacan written by Jacques-Alain Miller To an Enlightened Public, New York: The Wooster Press, 2001. ISBN 1-888301-98-8
The Tenderness of Terrorists and Other Letters written by Jacques-Alain Miller To an Enlightened Public, New York: The Wooster Press, 2002. ISBN 1-888301-97-X
"Introduction to Reading Jacques Lacan's Seminar on Anxiety I ", New York: Lacanian Ink 26, Fall 2005
"Introduction to Reading Jacques Lacan's Seminar on Anxiety II", New York: Lacanian Ink 27, Spring 2006
"Jacques Lacan's Later Teachings",New York: Spring Lacanian Ink 21, 2003
"The Paradigms of Jouissance" New York, Lacanian Ink 17, Fall 2000
"Suture: Elements of the Logic of the Signifier", Lacan Dot Com, The Symptom 2006
"Religion, Psychoanalysis", Lacanian Ink 23, Spring 2004.
"Pure Psychoanalysis, Applied Psychoanalysis and Psychotherapy", Lacanian Ink 20, Spring 2002
The pathology of democracy: a letter to Bernard Accoyer and to enlightened opinion (2005), Karnac Books
Five Lessons on Language and the Real (1997) in Hurly-Burly, Issue 7, May 2012, pp. 59–118
حرفه میلر با مصاحبه با ژان پل سارتر در سال ۱۹۶۰ زمانی که او ۱۶ ساله بود، آغاز شد. او در آن زمان در برنامه khâgne در مدرسه لوئیس لو گراند پاریس بود و لاتین را در کلاسهای خصوصی ژان لوئیس لاگه که به او «اشتیاق برای Normalien بودن» را داد، فرا می گرفت.
در سال ۱۹۶۲، او به مدرسه عالی نرمال (ENS) وارد شد جائی که با لوئی آلتوسر درس می خواند. در آنجا او با دانشجویانی دوست و همراه بود که تأثیر ماندگاری بر زندگی روشنفکری فرانسه گذاشتند: اتین بالیبار، پیر ماچری، فرانسوا رینولت، رابرت لینارت و ژان-کلود میلنر. در ENS او در سمینارهای رولان بارت، «اولین نویسنده ای که با او دوستی نزدیکی داشتم» شرکت کرد. او در همین زمان، دریدای جوان را ملاقات کرد که در سوربن درس می داد.
در سال ۱۹۶۳، آلتوسر وظیفه خواندن «همه لکان» را به میلر سپرد و میلر این کار را به نحو تحسین آمیزی انجام داد. سال بعد، لکان به عنوان مدرس École Pratique des Hautes Études تعیین شد و سمینارش را به ENS منتقل کرد. مواجهه میلر با لکان تعیین کننده بود: او در این سمینار ابتدا با سؤال و پس از آن با متنهای کامل طی سال های بعد مشارکت کرد. در تعطیلات تابستان ۱۹۶۴ لکان میلر را به خانه ویلایی خود La Prévôté در Guitrancourt دعوت کرد، جایی که میلر نسخه های سمینارهای اولیه لکان را خواند. در طی اقامت بعدی در Guitrancourt، میلر رابطه ای را با جودیت میلر، دختر لکان، شروع کرد، کسی که در سال ۱۹۶۶ با وی ازدواج نمود. راهنمای مفاهیم و تفسیر گرافها در نوشتارهای Écrits 1966 لکان توسط میلر تنظیم شدند و در همان سال، او دفتری برای تجزیه و تحلیل Cahiers pour l'Analyse نشریه ای اساسی را که هیئت تحریریه اش، آلن گروسریچارد، رینولت، میلنر و بعدها، آلن بادیو بودند، تأسیس کرد.

نقل قول ها

ژک الن میلر (به فرانسوی: milɛʁ) متولد ۱۴ فوریه ۱۹۴۴، روانکاو و نویسنده است. او یکی از اعضای بنیانگذار اکول آرمان فرویدی École de la Cause freudienne (مدرسه آرمان فرویدی) و همچنین انجمن جهانی روانکاوی است که از سال ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۲ ریاست آن را نیز برعهده داشته است.
• «مذهب یهود نوعی کلی گرایی دارد، چون هفت فرمان نوح برای همه است؛ اما نمی خواهد کل جهان را به مذهب خود درآورد، در بطنش اقرار آزادانه انسان های برگزیده به جزئی گرایی شان جای دارد. دوره ای بود که کلی گرایی مسیحی هنوز جوان و سرزنده و حتی گهگاه خونریز بود، اما امروز به بحث وحدت کلیساها راضی شده است. کلی گرایی کمونیستی هم که دیگر به خاطره ها و آرزوهای محال پیوسته است. آنچه مانده، کلی گرایی سرمایه داری و کلی گرایی بنیادگراهاست.».


کلمات دیگر: