کلمه جو
صفحه اصلی

سحر جعفری جوزانی

دانشنامه عمومی

سحر جعفری جوزانی (زاده ۱۱ تیر ۱۳۵۷ در سانفرانسیسکو) هنرپیشه سینما و تلویزیون، نویسنده و شاعر ایرانی-آمریکایی است.
سحر جعفری جوزانی در بانک جامع اطلاعات سینمای ایران (سوره سینما)
سحر جعفری جوزانی، در سانفرانسیسکو در کالیفرنیا از یک مادر آمریکایی متولد شد و تا سن ۵ سالگی ساکن آنجا بود. وی فرزند مسعود جعفری جوزانی (نویسنده و کارگردان) است. او فارغ التحصیل روانشناسی کودک از دانشگاه آزاد اسلامی است.
سحر جعفری جوزانی فعالیت سینمایی خود را با نقش کوتاهی در فیلم شیر سنگی به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی در سال ۱۳۶۵ آغاز کرد، او با نویسندگی در سریال آژانس دوستی و پس از آن بازیگری در همین سریال به فعالیت خود به صورت رسمی ادامه داد و پس از آن وارد سینما شد.او در سال ۱۳۸۲ در سریال تلویزیونی طنز نقطه چین بازی کرد و و فعالیت خود را در تلویزیون شروع کرد.سحر جعفری جوزانی همچنین در سال ۱۳۷۸ نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای بازی در فیلم بلوغ شد.

نقل قول ها

سحر جعفری جوزانی (۱۹۷۸) بازیگر ایرانی-آمریکایی.
• «من در آمریکا به دنیا آمده ام و ابتدا اصلاً بلد نبودم فارسی حرف بزنم. هنوز هم با پدرم انگلیسی صحبت می کنم، اما عاشق مولانا و خیام هستم و ناراحت می شوم وقتی می بینم جوانان امروزی با اشعار این بزرگان آشنا نیستند و حتی هنگامی که دارند به زبان فارسی حرف می زنند، از لغات انگلیسی استفاده می کنند. من که زبان نخستم انگلیسی بوده، این کار را انجام نمی دهم…»


کلمات دیگر: