کلمه جو
صفحه اصلی

لئون دوم

فرهنگ فارسی

پاپ مسیحی از ۶۸۲ تا ۶۸۳ میلادی

لغت نامه دهخدا

لئون دوم . [ ل ِ ءُ ن ِ دُوْ وُ ] (اِخ ) (سن ) پاپ مسیحی (682 - 683 م .).


لئون دوم . [ ل ِ ءُ ن ِ دُوْ وُ ] (اِخ ) امپراطور مشرق به سال 474 م .


لئون دوم. [ ل ِ ءُ ن ِ دُوْ وُ ] ( اِخ ) امپراطور مشرق به سال 474 م.

لئون دوم. [ ل ِ ءُ ن ِ دُوْ وُ ] ( اِخ ) ( سن ) پاپ مسیحی ( 682 - 683 م. ).

دانشنامه عمومی

پاپ لئون دوم (به انگلیسی: Leo II) یکی از پاپ های کلیسای کاتولیک رم بود که در سیسیل به دنیا آمد و از ۶۸۱ تا ۶۸۳ میلادی پاپ بود.
پاپ
فهرست پاپ های کلیسای کاتولیک روم
Wikipedia contributors, "List of popes," Wikipedia, The Free Encyclopedia, http://en.wikipedia.org/w/index.php?title=List_of_popes&oldid=268921163 (accessed February 9, 2009).

لئون دوم (بیزانس). لئوی دوم (به لاتین: Flavius Leo Iunior Augustus) (زادهٔ پیرامون ۴۶۷ - درگذشتهٔ ۱۰ یا ۱۷ نوامبر ۴۷۴) امپراتور روم شرقی برای چند ماه در ۴۷۴ بود.
لئوی دوم نوهٔ لئوی یکم، امپراتور وقت روم شرقی و پسر داماداش زنو بود. هنگامی که پدربزرگش بیمار شد به فکر انتخاب جانشینی برای خود افتاد. از آنجا که زنو، ایساوریایی و در بین مردم نامحبوب بود تصمیم گرفت تا نوه اش را به جانشینی خود برگزیند. او درابتدا عنوان سزار را به لئوی دوم اعطا نمود و او را به امپراتوری مشترک با خود برگزید و سپس او را هنگامی که ۵ یا ۶ سال بیشتر نداشت به آگوستوسی ارتقاء مقام داد. پس از آنکه لئوی یکم در ۱۸ ژانویه یا سوم فوریه ۴۷۴ درگذشت، لئوی دوم به امپراتوری روم شرقی و پدرش به امپراتوری مشترک با او رسید.
اما دوران حکومت او بیشتر از چند ماه طول نکشید و لئوی دوم به مرگ طبیعی در نوامبر همان سال درگذشت. با مرگ او تاج و تخت پادشاهی به پدرش زنو و مادرش آریادنه رسید.


کلمات دیگر: