کلمه جو
صفحه اصلی

بری وایت

دانشنامه عمومی

ویندهام لارنس روتاندا (به انگلیسی: Windham Lawrence Rotunda) کشتی گیر حرفه ای آمریکایی متولد ۲۳ می ۱۹۸۷ (میلادی) است که هم اکنون با نام بری وایِت و به عنوان رهبر خانواده وایت در دبلیو دبلیو ای فعالیت می کند. او به همراه برادرش تیلور روتاندا دو بار قهرمان تگ تیم در فلوریدا شده است. برادرش تیلور هم، همان بودالاس است. همچنین بری وایت لیدر گروه وایت فمیلی است.
آهنگ ورودی بری و خانواده وایت، با ترس زندگی کن است که مارک کرُزِر خوانندگی آن را بر عهده داشته است و در رسلمانیا XXX آن را به طور زنده اجرا کرد. همچنین کانسیکوئِنس، رپر آمریکایی ترانه ای تحت عنوان "Follow The Buzzards" خوانده است که تکیه کلام بری وایت است.
وایت طی دشمنی خود با جان سینا، آواز مذهبی او تمام دنیا را در کنترل خودش دارد را می خواند تا بر این موضوع تأکید کند که رهبر یک کالت است.
او در پی پر ویوی فست لین (۲۰۱۵) با تم آندرتیکر وارد سالن شد و همه فکر کردند او آندرتیکر واقعی است و او را به مبارزه در رستلمنیا طلبید. بعد مدتی جام آندرتیکر رو برداشت و او را مجبور کرد که به رینگ بیاید؛ ولی آندرتیکر با به زبان آوردن rest in peace مسابقه رو تأیید کرد؛ ولی وایت در مسابقه با تیرک در رسلمینیا باخت و بیست و دومین پیروزی آندرتیکر در رستلمنیا رو رقم زد. بری وایت سپس در پی بک (۲۰۱۵) رایبک را شکست داد. او سپس با رومن رینز درگیر شد و در پی پر ویوی مانی این د بنک (۲۰۱۵) در حالی که رینز از نردبان بالا رفته بود و در حال گرفتن چمدان بود در حالی که خود او جزئی از مسابقه نبود به رینگ آمد و رینز رو با نردبان به پایین انداخت و سپس به رینز فن تمام کنندهٔ خود یعنی سیستر ابیگیل زد و مانع موفقیت او شد. او در رزمگاه (۲۰۱۵) با دخالت یکی از اعضای گروه خود لوک هارپر از سد رینز گذشت. بعد از این ماجرا این درگیری تبدیل به درگیری خانوادگی بین اعضای وایت فامیلی و رینز و دوستان او شد. در سامر اسلم (۲۰۱۵) بری وایت و لوک هارپر در مقابل رینز و دین امبروز شکست خوردند. در راو ۲۴ آگوست عضو جدید خانوادهٔ وایت فامیلی یعنی براون استرومن وارد رینگ شد و به رینز و امبروز حمله کرد. در شب قهرمانان (۲۰۱۵) سه عضو وایت فامیلی یعنی بری وایت، براون استرومن و لوک هارپر از سد رینز، امبروز و کریس جریکو گذشتند. بعد از شب قهرمانان رندی اورتون هم با رینز و امبروز هم تیمی شد و با وایت فامیلی درگیر شد. سرانجام بری وایت در هل این ا سل (۲۰۱۵) از رینز شکست خورد. همچنین قرار بود همان شب براون استرومن و لوک هاپر به مصاف امبروز و اورتون بروند که به دلیل مصدومیت اورتون این بازی برگزار نشد. در آخر شب هم پس از بازی آندرتیکر با براک لزنر بری وایت به همراه استرومن، هارپر و (اریک روئن که پس مدت ها به وایت فامیلی برگشت) به آندرتیکر حمله کردند. و بعد همراه برادرش کین در یک پی پر ویو سروایور سریز با خانواده وایت مسابقه دادند و پیروز شدند


کلمات دیگر: