کلمه جو
صفحه اصلی

خاتونک

فرهنگ اسم ها

اسم: خاتونک (دختر) (فارسی) (تلفظ: khatonak) (فارسی: خاتونک) (انگلیسی: khatonak)
معنی: بانوی کوچک، نام روستایی در نزدیکی شیراز، خاتون ( بانو ) + ک

فرهنگ فارسی

قریه ایست در یک فرسنگ و نیمی جنوب شیراز

لغت نامه دهخدا

خاتونک. [ ن َ ] ( اِخ ) قریه ای است در یک فرسنگ و نیمی جنوب شیراز. ( فارس نامه ناصری ج 2 ص 191 ) ( جغرافیای غرب ایران ص 106 ). دهی است از دهستان قره باغ بخش مرکزی شهرستان شیراز در 12 هزارگزی جنوب شیراز در کنار راه فرعی شیراز به قره باغ. محلی است جلگه ای معتدل ولی مالاریائی و سکنه آن 103 تن و مذهب اهالی شیعه و زبانشان فارسی است. آب از قنات است. محصولات آنجا غلات و برنج و صیفی و میوه است و شغل اهالی زراعت و باغبانی میباشد. ( از فرهنگ جغرافیائی ایران ج 7 ).

دانشنامه عمومی

خاتونک، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان شیراز در استان فارس ایران است.این روستا دارای دو قسمت ترک زبان وفارس زبان می باشد که قسمت ترک زبان از ایل قشقایی استان فارس می باشند که به دلیل اب وهوای خوش این منطقه در این منطقه ساکن شده اند که کار اکثراً آن ها دامپروری می باشد وقسمت فارس نشین خاتونک کار اصلیشان در گذشته نه چندان دور کشاورزی وباغداری بوده است که بیشتر بافت خاتونک شامل باغ ها می باشد که بر خنک بودن این منطقه افزوده است
این روستا در دهستان قره باغ قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۹۲۶ نفر (۲۱۵خانوار) بوده است.


کلمات دیگر: