کلمه جو
صفحه اصلی

عاقبت بنی اسرائیل

دانشنامه اسلامی

[ویکی فقه] عاقبت بنی اسرائیل (قرآن). قرآن کریم می فرماید، فرجام نیک (حاکمیت بر زمین ) و سرکوبی فسادگران بنی اسرائیل از سوی مردانی جنگجو و نیرومند، بشارت موسی علیه السلام به صابران و تقواپیشگان بنی اسرائیل بوده است.
قرآن کریم می فرماید، فرجام نیک ( حاکمیت بر زمین) بشارت موسی علیه السلام به صابران و تقواپیشگان بنی اسرائیل بوده است: «قال موسی لقومه استعینوا بالله واصبروا ان الارض لله یورثها من یشآء من عباده والعـقبة للمتقین»موسی به قوم خود گفت از خدا یاری جوئید و استقامت پیشه کنید که زمین از آن خدا است و آنرا به هر کس بخواهد (و شایسته بداند) واگذار می کند و سرانجام (نیک) برای پرهیزکاران است.
نوید حضرت موسی
سرکوبی فسادگران بنی اسرائیل از سوی مردانی جنگجو و نیرومند، فرجام شوم آنان بوده است: «وقضینآ الی بنی اسرءیل فی الکتـب لتفسدن فی الارض مرتین ولتعلن علوا کبیرا• فاذا جآء وعد اولـیهما بعثنا علیکم عبادا لنآ اولی باس شدید فجاسوا خلـل الدیار وکان وعدا مفعولا» هنگامی که نخستین وعده فرا رسد مردانی پیکارجو را بر شما می فرستیم (تا سخت شما را در هم کوبند حتی برای بدست آوردن مجرمان) خانه ها را جستجو می کنند، و این وعده ای است قطعی.
← معنای وعد
۱. ↑ اعراف/سوره۷، آیه۱۲۸.
...


کلمات دیگر: