کلمه جو
صفحه اصلی

خاچک

لغت نامه دهخدا

خاچک . [ چ َ ] (اِخ ) نام سابق دهکده ای که امروز آن راحبیب آباد (در کنار چشمه آب ) گویند. (سفرنامه ٔ رابینو ص 28 و 108 بخش انگلیس ). و رجوع به حبیب آباد شود.


خاچک . [ چ َ ](اِخ ) دهی است از دهستان توابع کجور بخش مرکزی شهرستان نوشهر واقع در 4 هزارگزی جنوب باختری کجور. محلی است کوهستانی و سردسیر و سکنه ٔ آن 4000 تن . مذهبشان شیعه و زبانشان گیلکی و فارسی و آب آنجا از چشمه و رودخانه ٔ محلی . محصولات آنجا غلات و لبنیات و ارزن است و شغل اهالی زراعت و گله داری است . عده ای از اهالی آنجا در زمستان بشغل خبازی در طهران اشتغال دارند. راه آنجا مالرو است . (از فرهنگ جغرافیائی ایران ج 3).


خاچک. [ چ َ ]( اِخ ) دهی است از دهستان توابع کجور بخش مرکزی شهرستان نوشهر واقع در 4 هزارگزی جنوب باختری کجور. محلی است کوهستانی و سردسیر و سکنه آن 4000 تن. مذهبشان شیعه و زبانشان گیلکی و فارسی و آب آنجا از چشمه و رودخانه محلی. محصولات آنجا غلات و لبنیات و ارزن است و شغل اهالی زراعت و گله داری است. عده ای از اهالی آنجا در زمستان بشغل خبازی در طهران اشتغال دارند. راه آنجا مالرو است. ( از فرهنگ جغرافیائی ایران ج 3 ).

خاچک. [ چ َ ] ( اِخ ) نام سابق دهکده ای که امروز آن راحبیب آباد ( در کنار چشمه آب ) گویند. ( سفرنامه رابینو ص 28 و 108 بخش انگلیس ). و رجوع به حبیب آباد شود.

دانشنامه عمومی

مختصات: ۳۶°۲۰′۵″ شمالی ۵۱°۴۴′۶″ شرقی / ۳۶٫۳۳۴۷۲°شمالی ۵۱٫۷۳۵۰۰°شرقی / 36.33472; 51.73500
خاچک، روستایی است از توابع بخش کجور شهرستان نوشهر در استان مازندران ایران.
این روستا در دهستان توابع کجور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۲۵ نفر (۲۵ خانوار) بوده است.

گویش مازنی

/khaachak/ از توابع دهستان واقع در منطقه ی کجور – نام یکی از روستاهای شهرستان نوشهر

از توابع دهستان واقع در منطقه ی کجور – نام یکی از روستاهای ...



کلمات دیگر: