به منجی از صدر اسلام تاکنون، مطلبی است که در بین ادیان الهی و (بعضاً غیر الهی) امری مسلم و محرز بوده و جای هیچ گونه شک و تردیدی نیست.
اعتقاد به منجی و نجات بشر از ناحیه خداوند متعال و به دست مردی نیکوکار، مطلب جدیدی نیست که مربوط به این قرن اخیر یا قرون از صدر اسلام تاکنون باشد؛ بلکه مطلبی است که در بین ادیان الهی و (بعضاً غیر الهی ) امری مسلم و محرز بوده و جای هیچ گونه شک و تردیدی نیست. وقتی کتب مقدس یهود، مسیح، هندوان، زردشتیان، بودائیان و ... را ورق می زنیم، به وضوح در می یابیم که اعتقاد به منجی و نجات دهنده بشر از
و تباهی و فساد و گناه، امری مسلم و انکارناپذیر است؛ هر چند بعدها و به مرور زمان و با تحریف شدن آثار آنان مریدان، مرام هایشان در مصداق اشتباه کرده و راه را به بی راهه رفتند و به قول خواجه حافظ شیرازی: جنگ هفتاد و دو ملت همه را عذر بنه ••• چون ندیدند
ره افسانه زدند. در هر صورت به لطف خدا در این مقاله شواهدی از کتب مقدس هندوان و زردشتیان و مسیحیان آورده تا ببینید آنها نسبت به منجی آخرالزمان چه عقیده ای دارند.
هندوان نیز به ظهور منجی در آخرالزمان اعتقاد دارند.
جاماسب که مردی دانا و خردمند و به قول برخی داماد زردشت و وزیر گشتاسب است.
...
wikifeqh:
روایات اهل سنت درباره منجی موعود روایات فراوانی وجود دارد. این که شخصی به نام مهدی(عجّل الله فرجه الشریف) از فرزندان پیامبر می آید و این شخص از فرزندان فاطمه زهرا(سلام الله علیها) است.
در روایات اهل سنت این نکته نیز وجود دارد که بعد از اینکه
جهان پر از ظلم و جور شد ظهور کرده و جهان را پر از
عدل و داد می کند و این بدان معناست که اصل منجی و ظهور مهدی را قبول دارند اما اینکه این مهدی در حال حاضر به دنیا آمده است و زنده است و در حال غیبت است این را قبول ندارند و می گویند هنوز به دنیا نیامده است. لذا حضرت مهدی ای را که ما به آن اعتقاد داریم که فرزند امام حسن عسگری(علیه السّلام) است و هزار و اندی
سال پیش به دنیا آمده و اکنون در پرده غیبت به سر می برد را انکار می کنند و آن را ساخته و پرداخته
شیعه میدانند. لذا در بسیاری از مکتوبات خود از آن به عنوان مهدی موهوم یاد می کنند.
اعتراف به اصالت مهدویت
نکتۀ جالب توجه این است که ابن تیمیه، بزرگ تئورین
وهابیت هم وقتی در برابر انبوهی از روایات در صحاح سته و حتی در
صحیح بخاری و مسلم دربارۀ حضرت مهدی واقع می شود، صراحتا می گوید:«ان الاحادیث التی یحتج بها علی خروج المهدی احادیث صحیحة، رواها ابو داود والترمذی واحمد وغیرهم من حدیث ابن مسعود وغیره.»
ابن تیمیه، حلیم الدین، دکتر محمد رشاد سالم (تحقیق)، منهاج السنة، ج۸، ص۲۵۴.
اشکال وهابیت نسبت به حضرت مهدی(عجّل الله فرجه الشریف) ولادت آن حضرت و این که آیا حضرت مهدی(عجّل الله فرجه الشریف) از
نسل امام عسکری (علیه السّلام) است و در سال ۲۵۵ هـ به دنیا آمده یا نه، می باشد. علمای زیادی از اهل سنت صراحتا در کتاب های خودشان گفته اند که حضرت مهدی عجّل الله فرجه الشریف هما السلام) در سال ۲۵۵ یا در سال ۲۵۸ از
نرجس خاتون و امام عسکری (علیه السّلام) به دنیا آمده است. آمار ۱۲۰ نفر از علمای اهل سنت جمع آوری شده است که همگی بر ولادت حضرت مهدی اعتراف دارند. جناب ابو نصر سهل بن عبدالله از اعلام قرن چهارم در کتاب سر السلسلة العلویة صراحت دارد بر این که حضرت مهدی(عجّل الله فرجه الشریف) فرزند امام عسگری(علیه السّلام) به دنیا آمد و او را قائم و حجت می دانند.بعد می گوید : هیچ اشکالی در
نسب آن حضرت نیست؛ ولی به خاطر برخی از مسائل سیاسی برادرش جعفر آمد و ادعای میراث امام عسکری را کرد.
سر السلسلة العلویه، ص۳۹.
...