[ویکی فقه] تزیین اعمال کافران (قرآن). مؤمنین همواره پیرو حجت قطعی هستند، حجتی که راه و روش صحیح را برای انسان بیان می کند، انسانی که باید عقل را به کار بسته و حق را پیروی کند. و اما آنها که کافر شدند، دلداده اعمال زشت خود شدند، چون شیطان آن اعمال را در نظرشان جلوه داده و دلهایشان را ربوده. و چقدر فرق است بین آنان و بین مؤمنین.
قرآن کریم در مورد جلوه گر شدن اعمال زشت، برای کافران چنین می فرماید: «... کذلک زین للکـفرین ما کانوا یعملون»...اینچنین برای کافران اعمال (زشتی) که انجام می دادند تزیین شده است (و زیبا جلوه کرده).
مجذوب ظلمت
کافر مفری از ظلمات ندارد، برای اینکه اعمال او آنچنان به نظرش جلوه کرده و او را مجذوب ساخته، که نمی گذارد به فکر بیرون آمدن از ظلمت همان عمل افتاده، خود را به فضای روشن سعادت بکشاند، آری، خداوند مردم ستمگر را هدایت نمی کند. «... زین لهم سوء اعمــلهم... الکـفرین» ... اعمال زشت کافران در نظرشان زیبا جلوه داداه شد... .
مراد از زینت دهنده
مقصود از زینت دهنده، شیطان است، به شهادت اینکه در آیاتی از قرآن مجید ، زینت دهنده اعمال زشت را شیطان دانسته، و اگر در پاره ای از آیات، ضلالت گمراهان را به خدا نسبت داده نه از این جهت است که شر از خداوند سر می زند، بلکه در هر جا نسبت داده شده بعنوان جزای شر است... آری، وقتی بنده مرتکب فسق و فجور شود، خدای تعالی هدایت را از او دریغ می نماید و بهمین معنا در حقیقت اذنی است برای داعی ضلالت یعنی شیطان، و وقتی شیطان دست خدا را از سر بنده اش کوتاه و خلاصه میدان را خالی دید، اعمال زشت را در نظر آن بنده جلوه و زینت داده و او را گمراه می کند.
جلوه گری شرک
...
قرآن کریم در مورد جلوه گر شدن اعمال زشت، برای کافران چنین می فرماید: «... کذلک زین للکـفرین ما کانوا یعملون»...اینچنین برای کافران اعمال (زشتی) که انجام می دادند تزیین شده است (و زیبا جلوه کرده).
مجذوب ظلمت
کافر مفری از ظلمات ندارد، برای اینکه اعمال او آنچنان به نظرش جلوه کرده و او را مجذوب ساخته، که نمی گذارد به فکر بیرون آمدن از ظلمت همان عمل افتاده، خود را به فضای روشن سعادت بکشاند، آری، خداوند مردم ستمگر را هدایت نمی کند. «... زین لهم سوء اعمــلهم... الکـفرین» ... اعمال زشت کافران در نظرشان زیبا جلوه داداه شد... .
مراد از زینت دهنده
مقصود از زینت دهنده، شیطان است، به شهادت اینکه در آیاتی از قرآن مجید ، زینت دهنده اعمال زشت را شیطان دانسته، و اگر در پاره ای از آیات، ضلالت گمراهان را به خدا نسبت داده نه از این جهت است که شر از خداوند سر می زند، بلکه در هر جا نسبت داده شده بعنوان جزای شر است... آری، وقتی بنده مرتکب فسق و فجور شود، خدای تعالی هدایت را از او دریغ می نماید و بهمین معنا در حقیقت اذنی است برای داعی ضلالت یعنی شیطان، و وقتی شیطان دست خدا را از سر بنده اش کوتاه و خلاصه میدان را خالی دید، اعمال زشت را در نظر آن بنده جلوه و زینت داده و او را گمراه می کند.
جلوه گری شرک
...
wikifeqh: تزیین_اعمال_کافران_(قرآن)